Jak radzą sobie w sieci sklepy RTV i AGD?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Zmierzyliśmy aktywność i jakość komunikacji facebookowej sieci sklepów RTVAGD oraz ich zasięgi w całym internecie. Która sieć jest najpopularniejsza? Która najbardziej angażuje fanów w interakcje? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym nowym raporcie. Zapraszamy do lektury!

Raport został zbudowany na podstawie analizy danych ilościowych sieciowych profili 14 największych firm z branży energetycznej. Dane zostały pozyskane autorskimi narzędziami Instytutu w styczniu i lutym 2021 roku.  

Zaczynamy od zaskoczenia. Media Expert, który posiada największy profil z badanych sieci sklepów (521 tysięcy), wcale nie generuje największej ilości interakcji z fanami. Media Expert w przedmiotowym okresie wygenerował 114 tysięcy interakcji, ustępując w rankingu sieciom Neonet (117 tysięcy) i RTV Euro AGD (124 tysiące).

Najaktywniejsza pod względem publikacji była sieć RTV Euro AGD, w przedmiotowym okresie publikując 180 wpisów. To ponad 3 wpisy dziennie. To właśnie aktywność może być powodem najwyższego wskaźnika interakcji z postami. Drugi pod względem ilości publikacji jest Media Expert, który postował 150 razy (2,5 posta dziennie).

Dziwią niskie wyniki sieci MediaMarkt. Sieć ta posiada trzeci największy profil po Media Expert i RTV Euro AGD, a notuje wyniki 10-krotnie (!) niższe niż ww. sklepy. I nie jest to powodem niskiej aktywności profilu, ponieważ w ciągu badanych dwóch miesięcy MediaMarkt opublikował 114 postów. Czy to tylko chwilowa obniżka formy czy stała tendencja spadku? Dowiemy się w najbliższych tygodniach.

Najpopularniejszym sklepem w dyskusjach internautów był Media Expert. Dyskusje w których wymieniany był ten sklep osiągnęły zasięg prawie 12 milionów. Na drugim stopniu podium jest sieć RTV Euro AGD (niecałe 10 milionów), a trzecie miejsce MediaMarkt (4,6 mln). Nadmienić należy, że zaledwie 230 tys. mniej zasięgu odnotowała sieć NeoNet. Ta właśnie ta sieć jest na trzecim miejscu jeśli chodzi o ilość wzmianek w internecie, w ciągu ostatnich 2 miesięcy wspominana była 14.5 tys. razy. Na czele tej kategorii znajduje się znów Media Expert (27,7 tys.) i RTV Euro AGD (16,4 tys.).

W internecie wyraźna jest dominacja trzech wielkich sieci sklepów RTV AGD – Media Expert, RTV Euro AGD i MediaMarkt. Do dołączenia do tego grona coraz bliżej jest sieć NeoNet. Pozostałe sieci sklepów notują kilkunastokrotnie mniejsze wyniki. Wobec rosnących wyników czołowej czwórki, dogonienie ich przez mniejsze sieci z każdym dniem jest coraz większym wyzwaniem.