Marki motoryzacyjne na Facebooku – ranking wrzesień 2021

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak producenci aut radzili sobie w minionym miesiącu na Facebooku? Najlepiej Toyota, najaktywniejszy Mercedes, profil Opla rośnie, za to w Volkswagenie kryzys. Jak pozostali? Zapraszamy do lektury naszego raportu!

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-26.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 28 profili marek motoryzacyjnych operujących w Polsce. Do liczby postów wliczają się publikacje własne profilu (udostępnienia innych komunikatów są pomijane). Jeżeli dany profil ma zasięg międzynarodowy i posiada polską wersję, suma jego fanów jest wspólna (jest to ten sam profil w różnych odsłonach językowych).

Nasz ranking zdominowany został przez Toyotę – to właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji. Ponad 36 tysięcy zaangażowań użytkowników pozycjonuje Toyotę Polska na miejscu lidera w mediach społecznościowych. Będący na drugim miejscu Opel uzyskał połowę tego wyniku. Na trzecim miejscu znajduje się Lexus z prawie 10 tys. interakcji..

Po drugiej stronie zestawienia znajdują się DS, Abarth, Citroen i Fiat, których wyniki są zdecydowanie poniżej potencjału marek.

O kondycji marek i produktów wiele mówi przepływ fanów na profilach w mediach społecznościowych. Tutaj znacząco wyróżnia się Opel, który w badanym okresie uzyskał ponad 7 tysięcy fanów. Złe wyniki uzyskali Volkswagen i Jaguar, które to marki straciły mocno powyżej 20 tysięcy fanów w niecały miesiąc.

Najpopularniejszym postem branży w badanym okresie był post marki SEAT, angażujący użytkowników do rozmowy o ulubionych miejscach w aucie. Uzyskał on ponad 6.5 tysiąca interakcji. W TOP 13 postów badanego okresu znajdują się posty również publikacje Toyoty (9 postów), Opla (2 posty) i Volvo (1 post).

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].