Ranking – aktywność mediów na Facebooku (1-21 września 2021)

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W ostatnich trzech tygodniach niekwestionowanym liderem interaktywności było TVN24. Najwięcej wpisów opublikowało Radio Maryja, wyraźnie wyprzedzając w tym aspekcie pozostałe źródła, jednak aktywność ta nie znalazła odbicia w zaangażowaniu generowanym w obrębie komunikacji. Najbardziej dynamicznie wzrastał profil Nickelodeon, natomiast Fox PL zaliczyło największą utratę nowych fanów w zestawieniu. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych profili?

 

Wysoką interaktywnością (powyżej pułapu 900 tys. interakcji) mogą pochwalić się również profile TVP Sport (co zwraca uwagę szczególnie przy raczej przeciętnej aktywności) i FAKT24.pl. Zauważalne rezultaty odnotował również Tygodnik NIE – ponownie, warto odnotować znaczne zaangażowanie ze strony internautów w obrębie relatywnie niewielkiej liczby publikacji.

 

Profil FAKT24.pl odnotował największa liczbę udostępnień i drugą w zestawieniu liczbę komentarzy – pozwala to przypuszczać, że treści zamieszczane przez redakcję budzą szczególnie żywe emocje społeczności internetowej. Aktywne dyskusje toczyły się też na innych portalach informacyjnych. Były to np. Gazeta Wyborcza, WP Wiadomości i tvp.info.

Największy wzrost liczby nowych obserwujących należał do polskich odsłon międzynarodowych sieci tematycznych. Ponadprzeciętny rezultat uzyskał również profil Interia Sport.

Radio Maryja zdecydowanie przodowało pod względem liczby zamieszczanych treści, jednak okoliczność ta miała relatywnie niewielki wpływ na interaktywność tego profilu, która wypadła raczej przeciętnie. W czołówce tego zestawienia znalazły się też duże profile informacyjne – Onet, Wirtualna Polska i TVN24.

Najpopularniejsze komunikaty zamieszczone zostały przez TVP Sport, które zajęło 3 spośród 15 pozycji widocznych w rankingu wpisów. Dwa wpisy należały również do OKO.press.

 

 

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-21.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Przeanalizowano 1 150 profili mediów o zasięgu zarówno ogólnokrajowym, jak i lokalnym. Do liczby postów wliczają się publikacje własne profilu (udostępnienia innych komunikatów są pomijane). Jeżeli dany profil ma zasięg międzynarodowy i posiada polską wersję, suma jego fanów jest wspólna (jest to ten sam profil w różnych odsłonach językowych).