Kadra instytutu

Dobromir Ciaś

Dobromir Ciaś

Dobromir Ciaś

Założyciel Edge NPD, polskiej technologicznej spółki realizującej m.in. projekt do walki z dezinformacją w Internecie (ABTShield). Studiował socjologię matematyczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz metody ilościowe w Szkole Głównej Handlowej. Jako przedsiębiorca z ponad 20-letnim doświadczeniem, Dobromir Ciaś łączy wiedzę biznesową, techniczną i socjologiczną, aby prowadzić jeden z najbardziej innowacyjnych start-upów w branży informacji i wywiadu gospodarczego. Jest uznawany za jednego ze 100 najlepszych innowatorów w Europie Środkowo-Wschodniej (nagroda NE100) przez Google i Financial Funds oraz został uznany za „najbardziej kreatywnego w biznesie” przez komisję marketingową w PL. Jego firma również otrzymała nagrodę INNOVATION 2020 przyznawanej przez SAR. Dobromir Ciaś pełnił wcześniej funkcję dyrektora ds. rozwoju nowych produktów i dyrektora działu badań w Kantar, WPP. Brał udział w ponad 1400 projektach badawczych. Był wielokrotnie nagradzany przez europejskie stowarzyszenia badawcze (PTBRiO, ESOMAR) i uhonorowany przez Sir Martina Sorella (WPP) za analizę kryzysu w UE w latach 2008-2010. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu analizy rynku, metod analitycznych i metodologii badań. Współpracował z partnerami, takimi jak Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie, NATO i Unia Europejska, nad wysoce spersonalizowanymi działaniami w zakresie zwalczania dezinformacji.

Jakub Jasiński

Jakub Jasiński

Jakub Jasiński

Partner w EDGE NPD. Przez wiele lat pracował jako analityk informacji politycznych i ekspert ds. gospodarczych zarówno w administracji publicznej np. w MSZ i MRiRW (w tym zagranicą – Bruksela, Rzym), jak i dla organizacji międzynarodowych (ONZ, Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny). Zarządzał zespołami ekspertów piastując kierownicze stanowiska np. w Kancelarii Prezydenta RP, a także w organizacjach biznesowych (Centrum Badań i Analiz Pracodawców RP, Centrum Monitoringu Legislacji Pracodawców RP) gdzie odpowiadał za badania społeczno-gospodarcze, rozwój nowych technologii, finansowanie start-upów, sektor energetyczny i rolniczy. Karierę zawodową zaczynał jako dziennikarz działu ekonomicznego w dzienniku „Rzeczpospolita”. Jest doktorem nauk ekonomicznych specjalizujący się w ekonomii instytucjonalnej i wieloletnim pracownikiem Zakładu Integracji Europejskiej IRWIR PAN, a także Członkiem Rady Programowej i współpracownikiem Ośrodka i Instytutu Analizy Informacji Collegium Civitas. Z pasji do dobrych trunków i miłości do dobrego jedzenia sprawuje również funkcje prezesa zarządu Fundacji Original i doradcy zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.

Michał Fedorowicz

Michał Fedorowicz

Michał Fedorowicz

Ekspert zarządzania i ochrony wizerunku w internecie. Twórca monitoringu behawioralnego sentymentu opinii w sieci.  Założyciel i współwłaściciel największej internetowej Agencji ochrony wizerunku w sieci Apostołowie Opinii , zajmującej się m.in.: ochroną wizerunku, kontrolą i skanowaniem opinii w internecie, przygotowaniem audytów e-wizerunku, optymalizacją wizerunku w wyszukiwarkach.  Od 2012 Apostołowie Opinii pomogła ponad 900 podmiotom gospodarczym w rozwiązywaniu e-kryzysów. Miesięcznie na stale obsługuje 180 firm.

Olaf Szymański

Olaf Szymański

Olaf Szymański

Wykładowca marketingu internetowego na studiach MBA, prelegent wielu szkoleń związanych z e-marketingiem, absolwent prawa, właściciel unikalnej agencji social media – Socialtime, specjalizującej się w analityce danych, mikro-targetowaniu i optymalizacji zakupu mediów do płatnych kampanii w social mediach. Socialtime obsługuje czołowe marki z segmentu FMCG oraz sieciowe domy mediowe.

Ludzie z nim współpracujący cenią go za wizję, determinację oraz skuteczność w zarządzaniu i sprzedaży. Fanatyk nowych technologii, ekspert branży retail. Prywatnie koszykarz, taternik oraz instruktor narciarstwa. Z nim wszystko jest z górki!

Marcin Wiśniewski

Marcin Wiśniewski

Marcin Wiśniewski

Z wykształcenia prawnik, doświadczony strateg marketingu politycznego. Współpracował ze sztabami krajowymi jednej z największych partii politycznych, wielokrotnie kierował kampaniami wyborczymi na szczeblu regionalnym. Tworzył strategie marketingowe dla agencji marketingu internetowego. Dwukrotnie organizował misje gospodarcze do Kazachstanu, dla branż rolnej, meblarskiej i alkoholowej.
Prywatnie pasjonuje się historią najnowszą oraz Kościoła Katolickiego, muzyką klasyczną i jazzem. Zimą szusuje po stokach, latem żegluje po akwenach. Ceni profesjonalizm i dotrzymywanie słowa.