Firmy energetyczne na całym świecie są gigantami, jeżeli chodzi o wartość przedsiębiorstw, a co za tym idzie, mają potężny wpływ na gospodarkę i społeczeństwo. Coraz częściej mówi się także o ich wpływie na antropogeniczne zmiany klimatyczne. Między innymi z tego względu z roku na rok zwiększają się budżety tych firm na wydatki reklamowe. Jak radzą sobie w internecie? Zapraszamy do lektury nowego raportu IBIMS! 

Raport został zbudowany na podstawie analizy danych ilościowych sieciowych profili 12 największych firm z branży energetycznej. Dane zostały pozyskane autorskimi narzędziami Instytutu w okresie ostatnich 6 miesięcy.  

Tauron na czele 

Tauron Polska Energia najlepiej radzi sobie na Facebooku. Bardzo silnie angażuje swoich obserwujących do interakcji, w badanym okresie udało się to zrobić 40 tysięcy razy. Aż 13 tysięcy z interakcji to udostępnienia, najbardziej premiowane przez Facebooka. I choć Tauron wciąż ma mniejsze konto niż Grupa PGE, z przyrostem rzędu 1,2 tysiąca fanów przez półrocze (wobec 390 nowych fanów PGE), sytuacja ta może się w niedługim czasie zmienić.  

Grupa PGE w walce o prymat 

Druga pozycja grupy PGE jest zaskakująca o tyle, że jej profil na FB jest największy z wszystkich badanych – ma 126 tysięcy polubień. Pomimo tego w badanym okresie zebrał zaledwie nieco ponad połowę ilości interakcji Tauronu – 23 tysiące. Co ciekawe, na fanpage’u PGE ukazało się w badanym okresie najwięcej publikacji – aż 488, to prawie 3 posty dziennie. W tej sytuacji zaangażowanie obserwujących użytkowników w prezentowane treści powinno być teraz najważniejszym celem administratorów profilu Grupy PGE. 

Enea czarnym koniem? 

Mocny przyrost fanów w ciągu ostatniego półrocza uzyskał profil Enei. 4 tysiące nowych fanów to najlepszy wynik spośród badanych profili. Wciąż jednak Enea ma problem z interakcją fanów – kilkukrotnie mniejszy fanpage Energi SA zebrał o 1300 zaangażowań więcej (5500 Energi wobec 4200 Enei).

Enea i Grupa PGE liderami trendów 

Właśnie te dwie spółki były wyraźnymi liderami zasięgów w badanym półroczu. Enea w sierpniu i wrześniu 2020 roku, a Grupa PGE we wrześniu i październiku. Przyczyną popularności Grupy PGE w tym okresie najprawdopodobniej były ówczesne napięcia ze związkowcami. 

Jedynie PGE zdobyło jednego dnia 10 tysięcy wzmianek w dyskusji sieciowej. To ponad trzykrotnie więcej niż Energa, która 12 października zanotowała niecałe 3 tysiące wzmianek.  Te również firmy są liderami generalnego rankingu wzmianek. 

Dziękujemy za lekturę raportu i zapraszamy do zapoznania się z innymi publikacjami IBIMS: 

Podlascy posłowie na Facebooku – raport 20-26.01.2021

Małopolscy posłowie na Facebooku – raport 13-19.01.2021