Analiza aktywności branży odzieżowej na Facebooku – luty 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność marek odzieżowych na Facebooku. Branża odzieżowa, znana z dynamiki i stale zmieniających się trendów, nie zawiodła również w kontekście mediów społecznościowych. Przyjrzyjmy się, które marki wzbudzały największe zainteresowanie w lutym 2024? 

Liderzy branży odzieżowej

Na pierwszym miejscu w rankingu aktywności na Facebooku znalazła się marka Andżela. W lutym 2024 roku profil wygenerował 66 tys. interakcji. Biorąc pod uwagę wszystkie marki z naszego zestawienia, Andżela przoduje również jeśli chodzi o aktywność w social media (657 postów opublikowanych w ciągu ostatniego miesiąca – wzrost o 29 publikacji w porównaniu do stycznia 2024). To pokazuje, że autentyczność oraz bliski kontakt z fanami przekładają się na wysokie zaangażowanie społeczności i osiąganie najlepszych wyników.

Na drugim miejscu uplasowała się ZARA. W ciągu ostatniego miesiąca zdobyła 57 tys. interakcji – w tym 46 tys. reakcji i 4 tys. komentarzy. ZARA na swoim fanpage’u opublikowała zaledwie 23 posty, które zostały udostępnione 1,6 tys. razy. Pomimo spadku liczby fanów o 6,5 tys. użytkowników, marka ma lojalną i stałą bazę fanów, która gwarantuje jej osiąganie doskonałych wyników na Facebooku.

Podium zamyka Primark, który zdobył 39 tys. interakcji. Marka opublikowała w lutym tylko 22 posty, który pozwoliły na osiągnięcie zadowalających wyników. Wpisy wygenerowały 25 tys. reakcji, 7,2 tys. komentarzy oraz 1,1 tys. udostępnień. Można stwierdzić, że firma tworzyła treści idealnie dopasowane do swoich grup docelowych i przyciągnęła ogromne zainteresowanie nowych użytkowników (ponad 33 tys. nowych fanów). 

Kto przyciągnął największe zainteresowanie nowych fanów?

W lutym 2024 roku największy przyrost nowych obserwujących zanotowała marka Victoria’s Secret (227 tys.). Pomimo publikacji 58 postów w ciągu ostatniego miesiąca, firma zdobyła zaledwie 824 interakcji. 

Na kolejnych pozycjach pod względem przyrostu nowych fanów znaleźli się: PUMA (52 tys.), Bershka (52 tys. ), Stradivarius (33 tys.), Primark (33 tys.) i New Balance (22 tys.). Wszystkie wymienione wyżej marki (poza Primark) generowały niewielkie zaangażowanie internautów i uplasowali się poza TOP10 rankingu.

Podsumowanie

Obserwując działania marek odzieżowych na Facebooku w lutym 2024, jasno widać, że zarówno duże, jak i mniejsze marki mogą efektywnie komunikować się ze swoją społecznością. Jakość i różnorodność contentu, bliski kontakt z odbiorcami oraz umiejętność prezentowania oferty w interesujący sposób to kluczowe elementy, które przyciągają i utrzymują uwagę fanów. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].