Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) dokonał szczegółowej analizy listopadowej aktywności dziennikarzy w kanale X/Twitter. Wśród badanych profili największe zainteresowanie wywołały konta: Tomasza Lisa, Łukasza Bok, oraz Rafała Ziemkiewicza. Jak prezentowała się sytuacja w przypadku pozostałych użytkowników?
Liderzy branży dziennikarskiej
Na pierwszym miejscu w rankingu uplasował się Tomasz Lis, który osiągnął imponujące wyniki, bo aż 655 tys. interakcji, przez co zdeklasował konkurencję. Profil Tomasza Lisa obserwuje prawie 1,1 mln użytkowników platformy, co świadczy o jego wyjątkowej skuteczności komunikacyjnej. Łukasz Bok zajął drugie miejsce w zestawieniu, zdobywając równie wysoką ilość interakcji (380 tys.). Biorąc pod uwagę ilość fanów (690 tys.) oraz stosunkowo niską ilość opublikowanych tweetów w listopadzie (225) można stwierdzić, że jego społeczność wykazuje zdumiewająco wysokie zaangażowanie. Na trzeciej pozycji znalazł się Rafał A. Ziemkiewicz, który w porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotował skok aż o 4 miejsca w rankingu. W listopadzie zdobył 327 tys. interakcji, a także przybyło mu 1,8 tys. nowych fanów.
Najbardziej aktywne profile w listopadzie
Biorąc pod uwagę przyrost fanów na Twitterze, zdecydowanym liderem jest tutaj Krzysztof Stanowski (16 tys. nowych obserwujących). W listopadzie zdobył 309 tys. interakcji, które przyczyniły się do skoku o jedno miejsce w rankingu w porównaniu z poprzednim miesiącem. Najbardziej aktywnym profilem, jeśli chodzi o ilość opublikowanych tweetów, jest profil Pana Cezarego Krysztopa (prawie 5,6 tys.). Tak wysokie natężenie wpisów przyczyniło się do osiągnięcia aż 63 tys. udostępnień i w sumie 308 tys. interakcji.
Podsumowanie
W listopadzie 2023 roku na Twitterze najbardziej skuteczni okazali się być Tomasz Lis, Łukasz Bok oraz Rafał A. Ziemkiewicz. Ich profile wyraźnie wyróżniały się pod względem zaangażowania odbiorców i generowały najlepsze wyniki wśród 1,4 tys. profili biorących udział w analizie.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].