Analiza Aktywności Ogrodów Zoologicznych w Maju 2024 – Facebook

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W maju 2024 roku analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali działania na Facebooku różnych ogrodów zoologicznych w Polsce. Skupiliśmy się na liczbie interakcji, która jest kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji i obejmuje reakcje, komentarze oraz udostępnienia postów.

Najbardziej angażujące profile ZOO

ZOO Łódź dominuje w rankingu z ogromną liczbą 175 tys. interakcji. Ogród zoologiczny uzyskał największy wzrost fanów – 2.4 tys., opublikował również największa liczbę postów (202 publikacje), które zdobyły największą liczbę reakcji (91 tys.), komentarzy (8.8 tys.) oraz udostępnień (10 tys.). Sugeruje to prowadzenie intensywnej i efektywnej strategii komunikacyjnej, która rezonuje z ich społecznością.

ZOO Wrocław zajmuje drugie miejsce z 44 tys. interakcji i wzrostem fanów o 849. Mimo znacznie mniejszej liczby postów (30), efektywnie wykorzystali swoje treści do zbudowania silnego zaangażowania i wykorzystali potencjał swojej bazy fanów – 254 tys. (jest to największa baza fanów spośród wszystkich analizowanych profili).  

Trzecie miejsce zdobył Śląski Ogród Zoologiczny, tuż za Wrocławskim ZOO. Posiadając jedynie 49 tys. fanów (o ponad 200 tys. mniej niż ZOO Wrocław) w maju Śląski Ogród Zoologiczny uzyskał aż 41 tys. interakcji. Profil opublikował 105 postów, które osiągnęły 26 tys. reakcji, 1.8 tys. komentarzy i 935 udostępnień.

Wzrost Liczby Fanów

Warto zauważyć, że wszystkie z 16 analizowanych profili ogrodów zoologicznych w maju wykazuje wzrost liczby fanów na poziomie od kilkudziesięciu do kilkuset. Wyjątek stanowi ZOO Łódź, które  osiągnęło największy wzrost na poziomie aż 2.4 tys. nowych fanów. Wyróżnić można również ZOO Wrocław (849 nowych fanów), Gdański Ogród Zoologiczny (776 nowych fanów), ZOO Lublin (588 nowych fanów) i Śląski Ogród Zoologiczny (444 nowych fanów).

Podsumowanie

Analiza pokazuje, że największe zoo nie zawsze mają najlepsze wyniki. Efektywność komunikacji nie zawsze jest proporcjonalna do liczby postów, a jakość i angażująca treść mogą generować lepsze wyniki. Zachęcamy wszystkie zoo do analizy swoich strategii komunikacyjnych na Facebooku i dostosowania ich do oczekiwań oraz zainteresowań ich fanów. W dynamicznym środowisku mediów społecznościowych ciągła optymalizacja i innowacja są kluczowe dla utrzymania i wzrostu zaangażowania.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].