Analiza aktywności producentów samochodów na Facebooku – Maj 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność producentów samochodów na Facebooku w maju bieżącego roku. Najważniejszym wskaźnikiem w rankingu była liczba interakcji zebranych przez dany profil, czyli wszystkie reakcje, komentarze, a także udostępnienia publikowanych treści. Kto znalazł się na podium?

Liderzy zaangażowania

Na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Polska z wynikiem 30 tys. interakcji. Na fanpage’u opublikowano 20 postów, które wygenerowały 22 tys. reakcji, 3,1 tys. komentarzy i 528 udostępnień. Toyota zyskała również 417 nowych fanów i tym samym, zamknęła maj z solidną bazą 232 tys. fanów.

Tuż za liderem uplasował się Lexus z wynikiem 22 tys. interakcji. W ubiegłym miesiącu opublikował 19 postów, które zdobyły 18 tys. reakcji, 461 komentarzy i 277 udostępnień. Marka zyskała również 989 nowych fanów.

Podium zamyka Honda Polska, z wynikiem 11 tys. interakcji (w tym 8,5 tys. reakcji, 448 komentarzy i 276 udostępnień). Firma opublikowała na swoim fanpage’u 19 postów w ciągu całego miesiąca, a także zdobyła zaledwie 22 nowych fanów.

Wyróżniające się marki

Pod względem przyrostu nowych fanów, na prowadzenie wychodzi Jaguar – 105 tys. nowych obserwujących. Imponujące wyniki osiągnęły również marki takie jak MINI (39 tys. nowych fanów) oraz Ford Polska (16 tys. nowych fanów). Warto jednak zauważyć, że na Facebooku, jedynie profil MINI jest w polskiej wersji językowej. 

W porównaniu do poprzedniego miesiąca, marki takie jak Honda Polska i Kia Polska zanotowały skok o jedno miejsce w rankingu. Honda Polska z 4. miejsca w kwietniu, na 3. miejsce w maju. Natomiast Kia Polska z 5. miejsca w kwietniu, na 4. miejsce w maju. 

Spadek popularności odnotował natomiast profil ALFA ROMEO, który w kwietniu zajmował 3. miejsce w naszym zestawieniu. W maju, marka uplasowała się na 5. pozycji. 

Podsumowanie 

Rynek motoryzacyjny należy do jednych z najbardziej skomplikowanych branż komunikacyjnych. Należy pamiętać, że zmiany popularności marek są tu bardzo dynamiczne. Warto zatem zwracać szczególną uwagę na utrzymanie silnej pozycji w mediach społecznościowych, która pomoże zbudować mocną relację z klientami. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].