Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność producentów okien na Facebooku w czerwcu 2024 roku. Nasza analiza koncentruje się na liczbie interakcji, obejmującej reakcje, komentarze i udostępnienia, co pozwala ocenić zaangażowanie użytkowników.
Najpopularniejsze firmy
KRISHOME prowadzi w rankingu z imponującym wynikiem 6.6 tys. interakcji. Pomimo umiarkowanej liczbie fanów (38 tys.), firma zdobyła wysokie zaangażowanie internautów. W czerwcu opublikowała na swoim profilu 27 postów, które wygenerowały 4.3 tys. reakcji, 1.9 tys. komentarzy i 451 udostępnień. KRISHOME zyskał również 574 nowych fanów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu marką na Facebooku.
DRUTEX S.A. zajmuje drugie miejsce z 3 tys. interakcji. Przy mniejszej liczbie fanów niż lider zestawienia – 29 tys., firma wzbudza stosunkowo wysokie zaangażowanie swojej społeczności. W ostatnim miesiącu na fanpage’u ukazało się 29 postów, które wygenerowały 2.5 tys. reakcji, 76 komentarzy i 400 udostępnień. Wzrost liczby fanów o 99 nowych użytkowników platformy wskazuje na stabilny rozwój marki.
Na trzecim miejscu uplasował się PAGEN z wynikiem 2.8 tys. interakcji. Fanpage ma 13 tys. obserwujących – najmniejsza baza fanów spośród liderów całego zestawienia. W czerwcu 2024 roku firma opublikowała 10 postów, które przyniosły 2.1 tys. reakcji, 624 komentarze i 94 udostępnienia. PAGEN zdobył również 160 nowych fanów, co podkreśla efektywność ich działań w mediach społecznościowych.
Rosnąca konkurencja
Pod względem liczby nowych fanów na profilu, liderem jest VELUX (PL), którego fanpage na Facebooku zaobserwowało prawie 1.8 tys. nowych użytkowników platformy. Tworzenie dużej bazy obserwujących może przyczynić się do zwiększenia swojej widoczności w mediach społecznościowych i osiągania wyższych wyników w kolejnych miesiącach. Marka musi jednak poprawić swoją strategię marketingową i dopasować treści do zainteresowań społeczności, aby zwiększyć ich zaangażowanie na Facebooku.
Pod względem wzrostu liczby fanów wyróżniają się profile Wiśniowski (1.2 tys. nowych obserwujących) i OknoPlus (1 tys. nowych obserwujących). Marki te generują stosunkowo niskie zaangażowanie swoich społeczności. W czerwcu zdobyły odpowiednio 455 interakcji i 1 tys. interakcji.
Kto był najbardziej aktywny?
Najwięcej postów w ciągu całego miesiąca opublikował profil DRUTEX S.A. – 29 publikacji. Na kolejnych pozycjach uplasowali się: KRISHOME (27 postów), FAKRO i Eko-Okna S.A. (po 23 posty), WIKĘD (22 posty) oraz VEKA Polska (21 postów).
Podsumowanie
Analiza pokazuje, że skuteczność komunikacji producentów stolarki okiennej na Facebooku nie zawsze jest związana z liczbą fanów, czy wzrostem obserwujących. W dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym, ciągła innowacja i dostosowanie strategii do zmieniających się oczekiwań konsumentów są kluczowe, aby utrzymać i zwiększać zaangażowanie na profilach społecznościowych. Jest to ważna lekcja dla marek, które chcą poprawić swoją obecność i zaangażowanie na mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].