Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia analizę aktywności sklepów sportowych na Facebooku w maju 2024 roku. W centrum naszej uwagi znalazła się liczba interakcji zebranych przez profile firm, która obejmuje reakcje, komentarze oraz udostępnienia ich treści. Odkrywamy, które marki najefektywniej angażowały swoich obecnych i potencjalnych klientów.
Liderzy zaangażowania
Na czele znajduje się R-GOL.com z imponującą liczbą 36 tys. interakcji. Firma opublikowała 144 posty, które zdobyły 22 tys. reakcji, 4.2 tys. komentarzy oraz 332 udostępnienia dzięki czemu zdecydowanie wyprzedzała konkurencje. Wysokie wyniki świadczą również o silnej i zaangażowanej społeczności (224 tys. fanów).
Na drugim miejscu plasuje się Nessi Sportswear z wynikiem 5.9 tys. interakcji, generowanych przez 59 postów. Profil zdobył 2.3 tys. reakcji co pokazuje skuteczność w budowaniu relacji z klientami. Warto zwrócić uwagę na bardzo wysoką ilość wygenerowanych komentarzy (2.1 tys. komentarzy) w stosunku do liczby interakcji, świadczy to o bardzo angażującej strategii marketingowej.
Zamykając podium, 8a.pl osiągnął 3.2 tys. interakcji, z 57 postami na swoim profilu, zdobywając 1.8 tys. reakcji i 503 komentarze. Profil posiada 160 tys. fanów, a w miesiącu maju przybyło 304 nowych obserwatorów.
Wyróżniające się marki
Na 4 miejscu w naszym zestawieniu znajduje się Decathlon Polska, marka zdobyła w maju 2.5 tys. interakcji. Opublikowała zaledwie 7 postów, które zdobyły 2.1 tys. reakcji, 80 komentarzy i 52 udostępnienia. To niewielka liczba publikacji w porównaniu do liderów zestawienia.
5 i 6 miejsce po 2.0 tys. interakcji zdobyły marki Octagon oraz GymBeam. Obie marki były bardzo aktywne na Facebooku w poprzednim miesiącu, Octagon opublikował 146 postów, a GymBeam 129 postów.
Wzrost liczby fanów
Born2be zanotował największy wzrost liczby obserwujących w tym miesiącu, zyskując 6.5 tys. nowych fanów. To świadczy o efektywności ich strategii marketingowej i atrakcyjności oferowanych treści. Pod względem nowych obserwujących na uwagę zasługują również GymBeam (3 tys. nowych fanów), 4F (1.9 tys. nowych fanów), Sportroom.pl (1.6 tys. nowych fanów) Gym Glamur (1.5 tys. nowych fanów), SNIPES (1.5 tys. nowych fanów).
Podsumowanie
Branża sportowa na Facebooku wymaga ciągłej innowacyjności i adaptacji do zmieniających się oczekiwań konsumentów. Mimo że niektóre marki zdobywają dużą liczbę nowych fanów, kluczowym wskaźnikiem pozostaje liczba interakcji, która odzwierciedla prawdziwe zaangażowanie i lojalność klientów. Sklepy, które efektywnie zarządzają swoją komunikacją, są w stanie zbudować silne relacje z klientami, co jest fundamentem sukcesu w dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].