Analiza aktywności Wojewodów w Polsce na Facebooku – Maj 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność wojewodów polskich na Facebooku w maju bieżącego roku. Najważniejszym wskaźnikiem w rankingu była liczba interakcji, czyli sumaryczna liczba reakcji, komentarzy i udostępnień publikowanych treści. Którzy wojewodowie najbardziej angażowali swoich odbiorców?

Badanie objęło 14 profili publicznych (fanpage). Zgodnie z zasadami platformy Facebook, profile prywatne nie mogły być uwzględnione w analizie.

Najpopularniejsi wojewodowie na Facebooku

1. Teresa Kubas-Hul – Wojewoda Podkarpacki

Na pierwszym miejscu znalazła się Teresa Kubas-Hul z imponującym wynikiem 7,3 tys. interakcji. Na profilu opublikowała 128 postów, które zdobyły 5 tys. reakcji oraz 398 komentarzy. Treści zostały udostępnione aż 460 razy. To świadczy o bardzo aktywnej i skutecznej strategii komunikacji, dzięki której została liderem zestawienia pod każdym względem.

2. Michał Sztybel – Wojewoda Kujawsko-Pomorski

Drugie miejsce zajął Michał Sztybel, który uzyskał 4,4 tys. interakcji. W maju opublikował 60 postów, zdobywając 3 tys. reakcji, 245 komentarzy i 232 udostępnień. Jego profil przyciągnął umiarkowane zainteresowanie użytkowników platformy.

3. Monika Jurek – Wojewoda Opolski

Podium zamyka Monika Jurek z wynikiem 2,6 tys. interakcji. Jej 76 postów wygenerowało 1,9 tys. reakcji, 136 komentarzy i 76 udostępnień. Mimo mniejszej liczby postów, osiągnęła wysokie zaangażowanie użytkowników.

Wyróżniające się profile poza podium

Pod względem aktywności na Facebooku(ilości opublikowanych postów), oprócz liderów zestawienia wyróżnia się profil Jacka Brzozowskiego, Wojewody Podlaskiego. Na fanpage’u udostępniono 62 posty, które zdobyły 1,7 tys. interakcji.

Biorąc pod uwagę ilość komentarzy zgromadzonych przez profil, warto zwrócić uwagę na fanpage Radosława Króla, Wojewody Warmińsko-Mazurskiego. W maju br. pod jego publikacjami ukazało się 157 komentarzy, które świadczą o dobrym zaangażowaniu społeczności.

Mniej aktywni wojewodowie

Józef Bryk – Wojewoda Świętokrzyski, w maju 2024 roku nie prowadził żadnej aktywności na Facebooku, co przełożyło się na brak interakcji.

Dorota Ryl – Wojewoda Łódzki, opublikowała tylko jeden post, który wygenerował 221 interakcji (160 reakcji, 19 komentarzy, 1 udostępnienie).

Mariusz R. Frankowski – Wojewoda Mazowiecki, z 16 postami uzyskał 529 interakcji, co również świadczy o mniejszej aktywności w porównaniu do innych wojewodów.

Podsumowanie 

Analiza danych z maja 2024 roku jasno pokazuje, że skuteczna komunikacja na Facebooku wymaga regularnej aktywności i angażujących treści. Odpowiednia aktywność wojewodów w mediach społecznościowych przekłada się na wzrost zaufania mieszkańców do polityków i osób na wysokich stanowiskach. Regularne publikowanie treści oraz interakcja z użytkownikami pozwala na zbliżenie się do społeczności i lepsze zrozumienie ich potrzeb oraz oczekiwań. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].