Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził w sierpniu 2024 roku analizę efektywności komunikacji polskich banków na Facebooku. Badaniem objęto 18 profili banków, oceniając ich aktywność oraz zaangażowanie użytkowników.
Podium
W sierpniowym zestawieniu na prowadzenie wysunął się ING Polska, generując aż 22 tys. interakcji przy 22 opublikowanych postach. Profil przyciąga uwagę użytkowników, mimo że zanotował niewielki spadek liczby fanów (-60), co świadczy o wysokiej jakości treści oraz mocnym zaangażowaniu obecnych obserwujących. ING Polska dominuje także pod względem liczby reakcji, których było ponad 11 tysięcy i komentarzy, których odnotowaliśmy aż 3,8 tys.
Drugie miejsce przypadło Santander Bank Polska, który zgromadził 13 tys. interakcji przy 28 postach. Mimo utraty 162 fanów, profil skutecznie angażował swoich odbiorców, co dowodzi, że liczba fanów (306 tys.) nie zawsze przekłada się na efektywność komunikacji. Regularne publikacje i odpowiednie treści są kluczem do sukcesu.
Na trzeciej pozycji uplasował się mBank Polska, który uzyskał (w zaokrągleniu) 11 tys. interakcji. W sierpniu opublikował najwięcej postów spośród wszystkich analizowanych banków – 46, jednak nie zdołał osiągnąć pozycji lidera. Duża aktywność na profilu, nie zawsze przekłada się na większe zaangażowanie fanów.
Tuż za podium
Na czwartej pozycji znalazł się BNP Paribas Bank Polska – w poprzednim miesiącu zgromadził w zaokrągleniu 11 tys. interakcji, a różnica między mBank Polska, który również zgromadził 11 tys. interakcji wynosiła 33 interakcje. To pokazuje, że BNP Paribas Bank Polska równie dobrze, co liderzy angażuje swoich odbiorców.
Nowi obserwujący
Pod względem przyrostu nowych fanów na profilu, wyróżnia się BOŚ Bank – w sierpniu br. przyciągnął zainteresowanie 412 nowych obserwujących. Na swoim profilu opublikował 26 postów, które wygenerowały 10 tys. interakcji. Tym samym pozwoliły mu one zająć 5. miejsce w naszym rankingu.
Jak wyglądała sytuacja w poprzednim miesiącu?
W lipcu 2024 roku, podium należało do Santander Bank Polska (23 tys. interakcji), ING Polska (13 tys. interakcji) oraz BOŚ Bank (11 tys. interakcji). Spadki zaliczyły, m.in. takie banki jak Santander Bank Polska, BOŚ Bank czy Bank Pekao S.A.. Natomiast wzrost zaangażowania odnotował ING Polska, mBank Polska, BNP Paribas Bank Polska oraz Toyota Financial Services Polska. Swoje pozycje w rankingu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, utrzymały banki Credit Agricole Bank Polska, Alior Bank SA oraz VeloBank.
Podsumowanie
W sierpniu 2024 roku najskuteczniejsze w komunikacji na Facebooku były profile zajmujące pierwsze 5 miejsc w naszym zestawieniu: ING Polska, Santander Bank Polska, mBank Polska, BNP Paribas Bank Polska oraz BOŚ Bank. Wnioski? Regularne publikacje treści odpowiednio dopasowanych i ciekawych dla odbiorców, przynoszą najlepsze efekty.
Zachęcamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą zrozumieć dynamikę komunikacji marek w różnych branżach na Facebooku. Skuteczna strategia marketingowa to klucz do sukcesu w cyfrowym świecie.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].