Analiza efektywności komunikacji Biur Podróży na Facebooku – Czerwiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia analizę działań promocyjnych polskich biur podróży na Facebooku w czerwcu 2024 roku. Skupiamy się na ogólnej liczbie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze oraz udostępnienia postów publikowanych przez te firmy. Celem jest zidentyfikowanie, które z biur najskuteczniej angażowały swoją obecną oraz potencjalną klientelę.

Liderzy zaangażowania

Na pierwszym miejscu w rankingu zaangażowania po raz kolejny plasuje się Wakacje.pl z wysokim wynikiem 57 tys. interakcji przy publikacji 87 postów. Wysoki poziom reakcji (42 tys.) i komentarzy (15 tys.) pokazuje, że marka skutecznie wykorzystuje medium społecznościowe, jakim jest Facebook do budowania zaangażowanej społeczności, która chętnie wchodzi w interakcje z użytkownikami. Dzięki temu Wakacje.pl są liderem w branży w czerwcu.

Na drugiej pozycji znajduje się TUI Poland, które posiada największą bazę fanów (6.3 miliona) i wykazało wzrost o 17 tys. nowych fanów. Mimo tak dużej liczby fanów i stałego wzrostu ich ilości posiadają oni stosunkowo niską liczbę interakcji – 25 tys., która daje im jednocześnie drugie miejsce w naszym zestawieniu.

Tuż za drugim miejscem z wynikiem 23 tys. interakcji znajduje się biuro Coral Travel Poland. Firma opublikowała 70 postów, które osiągnęły 18 tys. reakcji, 4,3 tys. komentarzy i 582 udostępnienia. Wyniki te osiągnęli jednak dużo niższą liczbę fanów niż pozostali liderzy – 186 tys.

Ilość publikacji

Przykład biura Viktoria Travel pokazuje, że ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Publikacja aż 259 postów wygenerowała tylko 13 tys. interakcji. Zagwarantowało to firmie 5 miejsce w naszym zestawieniu, jednak wynik został osiągnięty przy nieproporcjonalnie większej ilości publikacji niż w przypadku innych biur. To podkreśla potrzebę większego skupienia na jakości treści oraz lepszego dopasowania do oczekiwań i zainteresowań odbiorców.

Wnioski

Mimo różnic w skali i zasięgu, biura podróży pokazują różnorodność w podejściach do komunikacji na Facebooku. Liderzy rynku jak Wakacje.pl czy TUI Poland wciąż dominują dzięki swoim strategiom, które maksymalizują zaangażowanie użytkowników. Mniejsze biura, choć mają mniej zasobów, również znajdują swoje nisze, skutecznie budując relacje z klientami. Kluczowe jest, aby wszystkie firmy nieustannie adaptowały swoje strategie do zmieniających się preferencji i zachowań swojej publiczności.

Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz, które pomagają zrozumieć dynamikę i skuteczność komunikacji cyfrowej w różnych sektorach rynku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].