Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) po raz kolejny przygotował analizę działań komunikacyjnych polskich biur podróży na Facebooku, tym razem za lipiec 2024 roku. W naszym zestawieniu skupiliśmy się na kluczowym wskaźniku – liczbie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze oraz udostępnienia. Celem było zidentyfikowanie biur, które najskuteczniej angażowały swoją społeczność w tym miesiącu.
Liderzy zaangażowania – lipiec vs. czerwiec
W lipcu 2024 roku pozycję lidera ponownie objęło Wakacje.pl z wynikiem 46 tys. interakcji, co choć jest niższym wynikiem niż czerwcowe 57 tys., nadal utrzymuje firmę na pierwszym miejscu. W lipcu firma opublikowała 86 postów, co świadczy o konsekwentnej strategii komunikacyjnej. Wakacje.pl nie tylko utrzymuje wysokie zaangażowanie, ale również zdołało przyciągnąć aż 3,8 tys. nowych fanów, co wskazuje na skuteczność ich działań marketingowych.
Na drugiej pozycji, podobnie jak w czerwcu, znalazło się TUI Poland z 36 tys. interakcji, mimo że TUI posiada największą bazę fanów (6,3 miliona). Liczba interakcji jest wyższa w porównaniu do czerwca, kiedy to osiągnęli 25 tys. interakcji. Warto jednak zauważyć, że przy mniejszej liczbie postów (58) TUI udało się utrzymać wysoki poziom zaangażowania, co może świadczyć o efektywności publikowanych treści.
Itaka wskoczyła o oczko wyżej w rankingu w porównaniu z czerwcem, wskakując na trzecie miejsce z wynikiem 23 tys. interakcji. Liczba ta jest wyższa o 3 tys. w porównaniu do poprzedniego miesiąca , co pokazuje, że firma skutecznie angażuje swoją społeczność. Itaka opublikowała 67 postów, które uzyskały 12 tys. reakcji, 10 tys. komentarzy i 504 udostępnienia.
Interesujące przypadki
Warto zwrócić uwagę na Viktoria Travel, które opublikowało aż 312 postów. Jednak mimo tak dużej aktywności, biuro to uzyskało 15 tys. interakcji, co plasuje je tuż za podium. Warto zwrócić uwagę, że firma posiada podobną ilość fanów co Itaka (Viktoria Travel 16 tys., Itaka 17.4 tys. fanów), która przy publikacji 67 postów uzyskują o 8 tys. więcej interakcji. Wynik ten pokazuje, że ilość postów nie zawsze przekłada się na jakość zaangażowania, a kluczowa jest treść, która trafia w oczekiwania odbiorców.
Pod względem ilość udostępnień zdecydowaną przewagę zdobyły Rajskie Wakacje, których 35 postów zostało udostępnionych aż 1.3 tys. razy. Biuro wyprzedziło pod tym względem takie firmy jak TUI (753 udostępnienia), czy Wakacaje.pl (731 udostępnień). Duża liczba udostępnień może znacząco zwiększać zasięg publikowanych treści i pozwala na budowanie coraz większej społeczności.
Podsumowanie
Lipiec 2024 roku przyniósł stabilizację w wynikach komunikacji biur podróży na Facebooku. Wakacje.pl i TUI Poland utrzymały swoje czołowe pozycje, potwierdzając skuteczność swoich strategii komunikacyjnych. Mniejsze biura, takie jak Viktoria Travel czy Rajskie Wakacje, kontynuują swoje wysiłki, starając się zwiększyć zaangażowanie poprzez regularne publikowanie treści, choć różne wyniki pokazują, że jakość treści ma większe znaczenie niż sama ich liczba.
Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].