Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia najnowszą analizę wyników komunikacji firm ubezpieczeniowych na Facebooku za czerwiec 2025. Jak co miesiąc, głównym wskaźnikiem, który poddaliśmy szczegółowej analizie, jest liczba interakcji – kluczowy element, który pozwala ocenić skuteczność działań marketingowych.
W niniejszym raporcie uwzględniliśmy również ranking pierwszego półrocza 2025, który pozwala na ocenę długofalowej skuteczności komunikacji firm ubezpieczeniowych. Które marki w czerwcu osiągnęły najlepsze wyniki, a które muszą popracować nad zaangażowaniem swoich odbiorców? Prześledźmy szczegóły.

Liderzy miesiąca
🥇 PZU
PZU po raz kolejny zdobywa tytuł lidera, osiągając imponujący wynik 15 tys. interakcji. Firma opublikowała 24 posty, które wygenerowały 13 tys. reakcji, 1,1 tys. komentarzy oraz 829 udostępnień. Zyskała również 253 nowych fanów, co wskazuje na rosnącą popularność profilu. Te wyniki świadczą o bardzo dobrej strategii komunikacyjnej, która nie tylko przyciąga nowych użytkowników, ale również angażuje obecnych w rozmowy i interakcje.
🥈 ERGO Hestia
Na drugiej pozycji znalazła się ERGO Hestia, która mimo spadku liczby fanów o 1 tys., utrzymała solidną pozycję na Facebooku z 4,2 tys. interakcji. Firma opublikowała 14 postów, które uzyskały 3,8 tys. reakcji, 110 komentarzy oraz 228 udostępnień. Mimo mniejszej liczby nowych fanów, wyniki ERGO Hestii świadczą o dużej skuteczności w angażowaniu swojej społeczności.
🥉 Compensa Polska
Na trzecim miejscu uplasowała się Compensa Polska, która zyskała 37 nowych fanów i osiągnęła 3,5 tys. interakcji dzięki 6 postom. Chociaż liczba postów była niska w porównaniu z innymi profilami, firma osiągnęła wysoki poziom zaangażowania użytkowników – 3,2 tys. reakcji, 210 komentarzy i 136 udostępnień. W czerwcu był to wystarczający wynik, aby znaleźć się w czołówce zestawienia.

Jakie zmiany zaszły w porównaniu do poprzedniego miesiąca?
Tak jak w poprzednim miesiącu czołowa pozycja należy do PZU – firma, pomimo publikacji mniejszej liczby postów, zwiększyła swoje zaangażowanie aż o ponad 8 tys. interakcji.
ERGO Hestia może pochwalić się skokiem o jedno miejsce w rankingu. Firma, podobnie jak PZU, wykazała się mniejszą aktywnością na Facebooku i jednocześnie cieszyła się większym zaangażowaniem – wzrost o ok. 1,7 tys. interakcji.
Znaczny wzrost zaangażowania odnotowała Compensa Polska, która w czerwcu uplasowała się na trzeciej pozycji – skok o 4 oczka w porównaniu do maja (z 7. miejsca). Tak, jak pozostali liderzy, Compensa opublikowała mniejszą liczbę postów i zdobyła większą liczbę interakcji – w maju miała niecałe tysiąc interakcji, natomiast w czerwcu aż 3,5 tys. interakcji.
Nationale-Nederlanden (PL), który w maju zdobył 3,1 tys. interakcji i zajmował 2. lokatę w rankingu, w czerwcu spadł o 2 oczka – na 4. pozycję. Marka opublikowała mniejszą liczbę publikacji i wygenerowała niższe zainteresowanie (ok. 400 interakcji mniej).
Aktywność ubezpieczycieli
Wśród najbardziej aktywnych kont na Facebooku wyróżniamy:
1. InterRisk Polska – 36 postów i 619 interakcji
2. CUK Ubezpieczenia – 32 posty i 212 interakcji
3. PZU – 24 posty i 15 tys. interakcji
4. AGRO Ubezpieczenia – 21 postów i 511 interakcji
5. Allianz Polska – 19 postów i 720 interakcji.
Średnia aktywność publikacyjna w czerwcu 2025 wyniosła 10 postów/profil.
✨NOWOŚĆ! Podsumowanie pierwszego półrocza 2025 📊
Poniżej przeanalizowaliśmy wyniki pięciu wiodących firm w branży.
TOP 5
1️⃣ Pierwsze miejsce, tak jak w zestawieniach miesięcznych, należy do PZU. W ciągu pierwszego półrocza 2025 roku zdobyła 59 tys. interakcji. W tym okresie na profilu zostało opublikowanych 155 postów, które wygenerowały 48 tys. reakcji, 7 tys. komentarzy oraz zostały udostępnione 3,5 tys. razy.
2️⃣ Na drugim miejscu znajduje się Nationale-Nederlanden (PL), z wynikiem 25 tys. interakcji. Firma opublikowała 75 postów, które zdobyły 21 tys. reakcji, 2,6 tys. komentarzy oraz 1,1 tys. udostępnień.
3️⃣ ERGO Hestia znalazła się na trzecim miejscu, z 19 tys. interakcji. Firma opublikowała 79 postów, które osiągnęły 16 tys. reakcji, 1,4 tys. komentarze oraz 1,1 tys. udostępnień. Jednocześnie warto zauważyć, że ERGO Hestia ma największą liczbę fanów spośród wszystkich analizowanych kont (383 tys. obserwujących) i może pochwalić się największym przyrostem nowych fanów (ponad 63 tys. nowych obserwujących).
4️⃣ Czwarta pozycja należy do LINK4 – firma opublikowała 49 postów (od stycznia do czerwca) i zdobyła 17 tys. interakcji. Możemy wyróżnić 12 tys. reakcji, 4 tys. komentarzy oraz 789 udostępnień.
5️⃣ Pierwszą piątkę zamyka Compensa Polska, która zdobyła 15 tys. interakcji (warto zaznaczyć, że tyle, co PZU jedynie w czerwcu). W pierwszym półroczu na ich fanpage’u zostało opublikowanych 55 postów. Treści wygenerowały 13 tys. reakcji, 960 komentarzy oraz zostały udostępnione 731 razy.

Podsumowanie
Czerwiec 2025 roku był miesiącem, w którym PZU ponownie udowodniło swoją dominację w zakresie komunikacji na Facebooku, osiągając najlepsze wyniki w kategorii interakcji. W pierwszej dziesiątce najbardziej angażujących profili widać wyraźny spadek aktywności na platformie, przy jednoczesnym (ogólnym) wzroście zaangażowania. To pokazuje, że duża ilość publikowanych postów, nie jest kluczowa do osiągnięcia sukcesu w mediach społecznościowych.
Choć aktywność na Facebooku pozostaje jednym z elementów strategii marketingowej, to jakość komunikacji i interakcji z użytkownikami pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym na skuteczność działań. Firmy, które potrafią angażować swoją społeczność i dostarczać wartościowe treści, wciąż pozostają na czołowej pozycji w branży.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].