Analiza efektywności komunikacji polskich związków sportowych na Facebooku – Sierpień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę komunikacji na Facebooku polskich związków sportowych w sierpniu 2024 roku. W badaniu uwzględniono 78 profili, a kluczowym wskaźnikiem oceny skuteczności działań była liczba interakcji, czyli suma reakcji, komentarzy oraz udostępnień. 

Przyjrzyjmy się, które związki sportowe wyróżniły się na tle innych w sierpniu 2024 roku?

Podium

Na szczycie rankingu znalazła się Polska Siatkówka, która wygenerowała aż 224 tysiące interakcji. To zdecydowanie najlepszy wynik, mimo że profil posiada 461 tysięcy fanów – co nie jest największą liczbą w zestawieniu. Polska Siatkówka przyciągnęła uwagę dzięki regularnej i bardzo dużej aktywności na Facebooku (opublikowała aż 101 postów). Wpisy zdobyły imponującą liczbę reakcji (185 tys.) oraz udostępnień (23 tys.), a także komentarzy (16 tys.). To pokazuje, jak duży potencjał kryje się w dobrze zaplanowanej komunikacji skierowanej do zaangażowanej społeczności.

Drugie miejsce zajmuje Łączy nas piłka z 181 tysiącami interakcji. Profil ma największą bazę fanów spośród wszystkich analizowanych profili – 1,2 miliona obserwujących. W sierpniu 2024 roku opublikowano 82 posty, co wskazuje na regularność i znaczną aktywność na platformie. Pomimo spadku liczby fanów (o 427 użytkowników), Łączy nas piłka nadal utrzymuje silną pozycję na polskim Facebooku, co potwierdzają statystyki zaangażowania.

Na trzecim miejscu plasuje się Polski Związek Lekkiej Atletyki, który uzyskał 72 tysiące interakcji. Pomimo mniejszej bazy fanów (47 tys.), profil ten udowadnia, że skuteczność komunikacji i wysokie zaangażowanie nie zawsze zależy od liczby obserwujących. Znacząca liczba reakcji (67 tys.) świadczy o tym, że publikowane treści trafiają w gusta odbiorców, budując silną relację z fanami.

Wzrosty i spadki

Biorąc pod uwagę wzrost liczby fanów, zdecydowanie wyróżnia się lider zestawienia – Polska Siatkówka. W ostatnim miesiącu fanpage zaobserwowało 5,2 tys. nowych użytkowników platformy, co wskazuje na rosnącą popularność związku z mediach społecznościowych. 

Kolejne pozycje należą do Polskiego Związku Bokserskiego (685 nowych fanów), Polskiego Związku Lekkiej Atletyki (443 nowych fanów) oraz Polskiego Związku Żeglarskiego (322 nowych fanów).

Warto zwrócić uwagę na profile, których liczba obserwujących w ciągu ostatniego miesiąca zmalała. Mowa tutaj o profilach Łączy nas piłka – stracili 427 fanów, Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego i Polski Związek Narciarski – stracili po 20 fanów. Są to niewielkie spadki, jednak warto przeprowadzić dokładny audyt, w celu zmiany strategii komunikacyjnej i dalszego rozwoju profili.

Najbardziej aktywne związki sportowe

W sierpniu 2024 roku największą aktywnością wykazał się Polski Związek Kickboxingu – opublikował na swoim profilu aż 178 postów. Wysoka aktywność przełożyła się jednak na umiarkowane zaangażowanie odbiorców (61 tys. interakcji). Kolejnym profilem, który wykazał się znaczną aktywnością na Facebooku był Polski Związek Kajakowy/Polish Canoe Federation. Opublikował na swoim fanpage’u 123 posty, które zdobyły 25 tys. interakcji. 

Podsumowanie

Sierpień 2024 roku pokazał, że kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest aktywne budowanie relacji z odbiorcami poprzez regularne i angażujące treści, niezależnie od wielkości fanpage’a. W nadchodzących miesiącach z pewnością warto obserwować, jak zmienia się dynamika komunikacji, zwłaszcza w kontekście sportowych wydarzeń i aktywności poszczególnych dyscyplin.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, gdzie na bieżąco przyglądamy się dynamice komunikacji w różnych sektorach na Facebooku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].