Analiza efektywności komunikacji producentów karmy dla zwierząt na Facebooku – Sierpień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W sierpniu 2024 roku, Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził szczegółową analizę działań producentów karmy dla zwierząt na Facebooku. Badanie objęło 34 profile, a głównym wskaźnikiem efektywności była liczba interakcji, czyli suma reakcji, komentarzy i udostępnień.

Liderzy na podium

Vitakraft Polska, mimo spadku liczby fanów o 155 osób, wygenerowało najwięcej interakcji – 9,4 tys.. Marka opublikowała na swoim profilu 9 postów, które osiągnęły 7.1 tys. polubień, 213 komentarzy i 412 udostępnień. Vitakraft Polska wykazała się wysoką efektywnością, co jest dowodem na skuteczność ich treści.

Royal Canin z ogromną bazą ponad 4 milionów fanów, zajęło drugie miejsce z 9,1 tys. interakcji. Przy publikacji zaledwie 5 postów w miesiącu marka osiągnęła bardzo wysokie zaangażowanie użytkowników potwierdzając swoją pozycję jako jednego z liderów w branży.

Na trzecim miejscu znalazł się Brit, z 4 tys. interakcji. Marka mimo spadku liczby obserwujących o 1,2 tys. osób nadal utrzymuje solidną pozycję na rynku. Brit opublikował 13 postów, które osiągnęły 2,9 tys. reakcji, 156 komentarzy i 163 udostępnienia. 

Wzrosty i spadki

Największy wzrost liczby fanów odnotował Royal Canin, zwiększając swoją bazę o 5,8 tys. nowych fanów. Bardzo wysokim wzrostem może pochwalić się również Dolina Noteci, 2,9 tys. nowych użytkowników, co przełożyło się na zwiększenie bazy fanów do poziomu 77 tys. użytkowników. 

Z drugiej strony, Brit zanotował największy spadek liczby fanów o 1,2 tys., co jednak nie przeszkodziło w osiągnięciu znaczącej liczby interakcji. Spadek liczby fanów odnotowały również Vitakraft Polska (-155 obserwujących), PEDIGREE Polska (-69 obserwujących), Alpha Spirit (-14 obserwujących), TropiDog (-11 obserwujących), Tropifit (-8 obserwujących), TropiCat i Husse Polska (po -6 obserwujących), SABA Manufaktura Karm (-3 obserwujących) oraz Fitmin Polska,  Trovet Polska i GranataPet (po – 2 obserwujących).

Najbardziej aktywne profile

PUPIL Karma okazała się najbardziej aktywną marką. Opublikowała 25 postów w miesiącu, które uzyskały jedynie 446 interakcji. Pod względem aktywności możemy wyróżnić również Dolinę Noteci (18 postów), HappyDog (17 postów), Bozita Polska i Husse Polska (po 15 postów).

Kilka firm nie wykazało żadnej aktywności i nie publikowało postów na Facebooku, tymi firmami są PEDIGREE Polska, Almo Nature Polska, Trovet Polska, Optimanova Polska – karma dla psów i kotów oraz GranataPet.

Podsumowanie

Sierpniowa analiza pokazuje, że kluczem do sukcesu na Facebooku jest nie tylko aktywność, ale także zdolność do utrzymywania zaangażowania odbiorców, niezależnie od wielkości fanpage’u. Marki takie jak Vitakraft Polska i Royal Canin udowadniają, że dobrze przemyślana strategia komunikacyjna może skutkować wysokim poziomem interakcji, nawet jeśli liczba fanów nie wzrasta dynamicznie.

Zachęcamy do śledzenia naszych dalszych analiz, które pomagają zrozumieć zmieniające się trendy w komunikacji marek na Facebooku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].