Analitycy z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) zrealizowali w sierpniu 2024 roku badanie skuteczności komunikacji polskich producentów mebli na platformie Facebook. Ocenę efektywności oparto na liczbie interakcji, która najlepiej odzwierciedla zaangażowanie użytkowników.
Liderzy efektywności
W analizowanym miesiącu na pierwszym miejscu znalazły się Salony Agata, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji zdobywając największą liczbę interakcji, aż 17 tys. W ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 25 postów. Marka osiągnęła również najlepsze wyniki pod względem reakcji (14 tys.) oraz komentarzy (787). Te liczby świadczą o silnym zaangażowaniu i wysokiej skuteczności działań na Facebooku.
Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowało się Black Red White. Marka choć posiada dużą liczbę fanów (399 tys.), która jest porównywalna do lidera zestawienie (Salony Agata posiadają bazę fanów na poziomie 372 tys.) osiągnęła 4.2 tys. interakcji. Dane te wskazują na przestrzeń do optymalizacji strategii angażowania odbiorców.
Podium zamyka Meble Stylowe Gutowo Małe. Warto zauważyć, że firma osiągnęła 3,5 tys. interakcji przy bazie fanów liczącej 32 tys. osób. Marka prowadziła bardzo aktywny profil publikując 52 posty, które w sierpniu osiągnęły 2,7 tys. reakcji, 218 komentarzy i 180 udostępnień.
Liderzy zaangażowania
Pod względem ilości udostępnionych postów prym wiedzie marka MEBLE FILON (590 udostępnień), która mimo tak dużej liczby udostępnień znalazła się na 23 miejscu w naszym rankingu. Pod tym względem możemy wyróżnić również Black Red White (504 udostępnień), Abra Meble (450 udostępnień), Pokochaj meble (393 udostępnień), Fabryka Mebli BODZIO (322 udostępnień) oraz AMT Meble (300 udostępnień).
Biorąc pod uwagę wzrost liczby fanów na pierwszym miejscu zestawienia znajduje się firma JUAN wszystko do Mebli, który osiągnął wzrost na poziomie 3.3 tys. osób. Dużym wzrostem mogą pochwalić się również Meblobranie.pl (2.5 tys. nowych fanów), BoConcept (2.4 tys. nowych fanów), FAVI.pl (1.8 tys. nowych fanów), Beliani Polska i JYSK Polska (po 1.4 tys. nowych fanów) oraz Kielecka Fabryka Mebli i Selsey (po 1.3 tys. nowych fanów).
Podsumowanie
Analiza pokazuje, że nie tylko liczba fanów, ale przede wszystkim jakość interakcji ma kluczowe znaczenie dla skuteczności komunikacji na Facebooku. Warto zauważyć, jak różne marki realizują swoje strategie komunikacyjne, aby maksymalizować zaangażowanie odbiorców. Liderzy zestawiania udowodnili, że dobrze zaplanowane i przemyślane działania na Facebooku mogą przynieść znaczące rezultaty.
Zachęcamy do śledzenia naszych analiz, które dostarczają wglądów w efektywne praktyki komunikacyjne różnych branż.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].