Analiza komunikacji banków spółdzielczych na Facebooku – Listopad 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W listopadzie 2024 roku Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność profili banków spółdzielczych na Facebooku. Skupiliśmy się m.in. na liczbie fanów, liczbie postów oraz kluczowym wskaźniku – interakcjach (reakcjach, komentarzach, udostępnieniach).

TOP 3 

🥇 Bank Spółdzielczy w Szczytnie
Liderem zestawienia jest Bank Spółdzielczy w Szczytnie, który osiągnął wynik 1,9 tys. interakcji. Kluczowe znaczenie miała największa ilość reakcji (1,2 tys.) oraz wysoka ilość komentarzy (113) i udostępnień (446), co znacząco zwiększyło zasięg i zaangażowanie społeczności. Bank opublikował w listopadzie 2024 roku 26 postów.

🥈 Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie
Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie zajął drugie miejsce w rankingu dzięki 1,6 tys. interakcji zdobytych przy publikacji 19 postów. Bank odnotował największy wzrost liczby fanów (+244) spośród wszystkich analizowanych banków, co wskazuje na coraz lepszą widoczność w mediach społecznościowych. Bank posiada liczbę fanów na poziomie 993 osób.

🥉 GBSBank
Trzecią pozycję z wynikiem 1,5 tys. interakcji zajął GBSBank. Regularna publikacja (24 posty w ostatnim miesiącu), przełożyła się na dobre wyniki zaangażowania. W listopadzie bank zdobył 999 reakcji, 62 komentarze i 173 udostępnienia. 

Najbardziej aktywne profile

Najwięcej postów opublikował Bank Spółdzielczy w Gnieźnie – aż 50, co przyniosło mu 925 interakcji i 10. miejsce w naszym rankingu. Wysoka ilość publikacji była także cechą Banku Spółdzielczego w Limanowej (42 posty), Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej (41 postów) i Powiatowego Banku Spółdzielczego w Gostyniu (40 postów).

Profile z największą liczbą komentarzy

Najwięcej komentarzy zdobył Bank Spółdzielczy w Żaganiu (175 komentarzy), który w rankingu uplasował się na 6. miejscu. Dużą ilością komentarzy może pochwalić się również Bank Spółdzielczy w Wołczynie (165) oraz Bank Spółdzielczy w Szczytnie (113).

Podsumowanie

Banki spółdzielcze w listopadzie 2024 roku wykazały dużą aktywność i zaangażowanie w mediach społecznościowych. Kluczowe znaczenie dla wyników miała liczba udostępnień i różnorodność treści. Sukces liderów pokazuje, że jakość komunikacji i aktywizacja społeczności są kluczowe dla zwiększania zasięgu i budowania relacji z klientami.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w sektorze bankowym oraz w innych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].