Analiza komunikacji Facebook polskich wojewodów – Czerwiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność polskich wojewodów na Facebooku. Analiza obejmuje 14 profili (fanpage) i ich komunikację w czerwcu 2024 roku. Kluczowym wskaźnikiem naszego badania była liczba interakcji, czyli łączna liczba reakcji, komentarzy i udostępnień, co pozwala ocenić zaangażowanie użytkowników.

Zgodnie z zasadami platformy Facebook, profile prywatne nie mogły być uwzględnione w analizie.

Najpopularniejsi wojewodowie

Teresa Kubas-Hul Wojewoda Podkarpacki prowadzi w rankingu z imponującym wynikiem 6,5 tys. interakcji. W ciągu ostatniego miesiąca jej profil był najbardziej aktywny spośród wszystkich analizowanych kont – opublikowała aż 134 posty. Zdobyły one 4,4 tys. reakcji, 408 komentarzy i zostały udostępnione aż 339 razy. Są to najlepsze wyniki w całym zestawieniu, co świadczy o skutecznej strategii i zaangażowanej społeczności.

Michał Sztybel Wojewoda Kujawsko-Pomorski zajmuje drugie miejsce z wynikiem 3,7 tys. interakcji. W czerwcu udostępnił na swoim profilu 58 postów, które wygenerowały 2,6 tys. reakcji, 212 komentarzy i 151 udostępnień. Są to dobre wyniki, jednak w porównaniu do poprzedniego miesiąca zaobserwowano spadek aktywności (2 posty mniej niż w maju) i zaangażowania odbiorców (711 mniej interakcji w czerwcu niż w maju). 

Na trzecim miejscu uplasował się Adam Rudawski z wynikiem 2,6 tys. interakcji. Jego fanpage odnotował wzrost w rankingu o 2 miejsca w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W czerwcu opublikował 45 postów, które przyniosły 1,7 tys. reakcji, 82 komentarze i zostały udostępnione aż 305 razy. Wojewoda Zachodniopomorski może być zadowolony z wzrostu wyników zdobytych w czerwcu, a także może to stanowić krok w przód do dalszego rozwoju profilu. 

Warto zwrócić uwagę

Porównując wyniki z maju do wyników rankingu w czerwcu, warto zwrócić uwagę na spadek o jedno oczko Moniki Jurek – Wojewody Opolskiej. Pomimo publikacji większej liczby postów (o 1) w czerwcu, profil odnotował niższe zaangażowanie społeczności. 

Radosław Król Wojewoda Warmińsko-Mazurski, który w maju zajął 4. miejsce, pomimo wzrostu zaangażowania odbiorców (z 2,2 tys. interakcji w maju na 2,3 tys. interakcji w czerwcu) spadł w czerwcu na 5. miejsce. 

Na 6. pozycji w zestawieniu uplasowała się Beata Rutkiewicz – Wojewoda Pomorska. Zdobyła 1,2 tys. interakcji, które pozwoliły jej skoczyć o 3 pozycje w naszym rankingu (9. miejsce w maju).

Warto zauważyć, że wzrost zaangażowanie odbiorców zanotował także fanpage Krzysztofa Komorskiego Wojewody Lubelskiego. W porównaniu do wyników z maja 2024 roku, profil skoczył o 4. miejsca w zestawieniu, co pozwoliło mu zająć 7. pozycję w czerwcu 2024.

Podsumowanie

W dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym, kluczowe jest dostosowanie strategii do zmieniających się oczekiwań odbiorców, aby utrzymać i zwiększać zaangażowanie na profilach społecznościowych. Wojewodowie tacy jak Teresa Kubas-Hul czy Michał Sztybel, którzy osiągnęli wysokie wyniki interakcji, mogą służyć jako przykład skutecznych działań marketingowych na Facebooku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].