Analiza komunikacji Facebook producentów farb w Maju 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność producentów farb na Facebooku w maju bieżącego roku. Nasza analiza skupia się na liczbie interakcji, która obejmuje reakcje, komentarze i udostępnienia postów, świadcząc o zaangażowaniu użytkowników.

Liderzy zaangażowania

Dekoral prowadzi w rankingu z 2.9 tys. interakcji. Mimo spadku liczby fanów o 36 osób posiada największą liczbę fanów – 103 tys.. W maju opublikowali 8 postów, które wygenerowały 2.2 tys. reakcji, 363 komentarzy i 48 udostępnień.

Za liderem, Beckers osiągnął 2.5 tys. interakcji przy liczbie fanów na poziomie 52 tys.. Beckers opublikował 11 postów, zdobywając 2.1 tys. reakcji, 94 komentarze i 28 udostępnień.

Caparol Polska oraz Tikkurila dzielą trzecie miejsce z równym wynikiem 1.7 tys. interakcji. Caparol Polska posiada niewielką liczbę fanów w porównaniu do pozostałych liderów (15 tys. fanów), firma opublikowała jednak największą ilość postów (16 publikacji). Tikkurila, mimo opublikowania tylko 6 postów, zdobyła znaczną liczbę reakcji (1.2 tys. reakcji) i wyróżniającą się liczbę komentarzy (238), co sugeruje dużą interakcję z treściami.

Wzrost i spadki

Flügger farby zauważyły największy wzrost liczby fanów (406 nowych fanów), co może świadczyć o efektywnej kampanii reklamowej lub promocji, mimo niskiego zaangażowania na poziomie 27 interakcji.

Wzrost liczby fanów zanotowały również firmy takie jak Caparol Polska (224 nowych fanów), Beckers (154 nowych fanów), Jeger (154 nowych fanów), Primacol (61 nowych fanów), Tikkurila (43 nowych fanów).

Marki takie jak Śnieżka i Magnat, mimo swojej rozpoznawalności na rynku, doświadczyły niewielkich spadków liczby fanów (Śnieżka – 46 fanów i Magnat – 4 fanów) oraz niskiego zaangażowania (Śnieżka 150 interakcji i Magnat 31 interakcji), co może sugerować potrzebę przemyślenia strategii komunikacyjnej.

Niewykorzystany potencjał

Warto zauważyć, że wielu producentów, jak PLAST-MIX, Imprefarb czy ST-one, nie miało żadnych interakcji, mimo obecności profili na Facebooku. To podkreśla, jak ważna jest aktywność i ciągła komunikacja z fanami, by utrzymać ich zainteresowanie.

Podsumowanie

Analiza pokazuje, że choć niektórzy producenci farb efektywnie wykorzystują Facebooka do budowania zaangażowania, wielu z nich nadal ma spory niewykorzystany potencjał. W dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym ciągła innowacja i dostosowanie strategii do zmieniających się oczekiwań konsumentów są kluczowe, aby utrzymać i zwiększać zaangażowanie na profilach społecznościowych.

Dla firm, które jeszcze nie zdecydowały się na aktywne korzystanie z mediów społecznościowych, czerwiec 2024 r. powinien stanowić moment do przemyśleń i potencjalnych zmian w podejściu do komunikacji online.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].