W kwietniu 2024 roku rynek budowlany intensywnie korzystał z platformy Facebook do komunikacji z klientami. W tym miesiącu skupiliśmy się na analizie interakcji marketów budowlanych w Polsce. Przedstawiamy, jak poszczególne marki radziły sobie na tle konkurencji.
Najlepsze wyniki interakcji
Na 1 miejsce awansowało OBI Polska z zajmowanego w marcu 5. miejsca. Market osiągnął najwyższą liczbę interakcji wśród wszystkich analizowanych marek, z wynikiem 1.9 tys. To wzrost o 0.7 tys. interakcji w porównaniu do poprzedniego miesiąca (1.2 tys. interakcji w marcu 2024 r.). Na ten wynik składają się 1.7 tys. reakcji, 45 komentarzy oraz 165 udostępnień.
Bricomarché Polska zajęło drugie miejsce z 1.7 tys. interakcji. Możemy wyodrębnić z nich 1.1 tys. reakcji, 65 komentarzy i 486 udostępnień. Wzrost liczby fanów o 972 wskazuje na rosnące zainteresowanie marką, chociaż nie przełożyło się to na większą ilość interakcji, w poprzednim zestawieniu (marzec 2024 r.) marka również zajęła drugie miejsce z wynikiem 1.9 tys. interakcji.
Leroy Merlin Polska utrzymuje trzecie miejsce w zestawieniu z taką samą liczbą interakcji co w poprzednim miesiącu (1.3 tys. interakcji). Wartość ta została osiągnięta dzięki publikacji 28 postów, które osiągnęły 918 reakcji, 209 komentarzy i 213 udostępnień, co potwierdza efektywność ich strategii komunikacyjnej.
Analiza wzrostu fanów
Bricomarché Polska wykazało się największym wzrostem liczby fanów (972), co może świadczyć o efektywnie przeprowadzonych kampaniach marketingowych i promocjach, które przyciągnęły nową publiczność. Leroy Merlin Polska również odnotowało solidny wzrost (583 nowych fanów), co wskazuje na ich zdolność do utrzymania zainteresowania marką.
Warto zwrócić uwagę, że żadna z firm nie zanotowała utraty fanów, notując pojedyncze lub duże wzrosty obserwujących.
Podsumowanie
Analiza interakcji marketów budowlanych na Facebooku w kwietniu 2024 roku ukazuje, że kluczem do sukcesu jest nie tylko regularne publikowanie treści, ale również ich jakość i zdolność do angażowania użytkowników. Marki takie jak OBI Polska, Bricomarché Polska i Leroy Merlin Polska udowodniły, że konsekwentne i przemyślane działania w mediach społecznościowych mogą znacznie zwiększyć zainteresowanie klientów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].