Analiza komunikacji na Facebooku producentów okien w Polsce w 2023 roku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W 2023 roku analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) obserwowali dynamiczne zmiany w komunikacji internetowej producentów okien na polskim rynku. Badanie skupiło się na aktywności marek na Facebooku, których kluczowym wskaźnikiem była łączna liczba interakcji. Która firma może pochwalić się najlepszym wynikiem?  

Liderzy branży okiennej w 2023 roku

Eko-Okna S.A. okazało się być zdecydowanym pionierem na Facebooku, osiągając imponującą liczbę 43 tys. interakcji w ciągu roku. Firma ta opublikowała najwięcej postów spośród wszystkich badanych profili (299), co przełożyło się na wysokie zaangażowanie społeczności – ponad 36 tys. reakcji, 3,3 tys. komentarzy oraz 3,1 tys. udostępnień. 

 

Na drugim miejscu uplasował się VELUX (PL) z wynikiem 38 tys. interakcji, w tym 36 tys. reakcji. Profil w ciągu roku uzyskał  ogromną liczbę nowych fanów (aż 845 tys.), dzięki czemu został liderem jeśli chodzi o całkowitą ilość obserwujących. 

 

DRUTEX S.A. zajął trzecią pozycję z 31 tys. interakcjami. Firma wykazała się imponującym zaangażowaniem społeczności, zdobywając 4,3 tys. komentarzy i 4,6 tys. udostępnień. Te wyniki pokazują silną obecność marki na rynku okiennym w 2023 roku.

 

Najbardziej aktywne profile 2023 roku

Biorąc pod uwagę liczbę opublikowanych wpisów w ciągu roku wyróżniają się tutaj profile: BEMA-Res Nowoczesne Okna i Drzwi (287 postów), WIKĘD (275 postów) oraz VEKA Polska (256 postów). Jedynie firma WIKĘD zdołała uplasować się w TOP10 całości zestawienia, zdobywając 8. miejsce w rankingu. BEMA-Res Nowoczesne Okna i Drzwi oraz VEKA Polska wygenerowały stosunkowo niskie wyniki, odpowiednio 3,4 tys. i 5,3 tys. interakcji. 

 

Dobre wyniki zanotowały również firmy: Wiśniowski (18 tys. interakcji), OknoPlus (17 tys. interakcji), KRISPOL (16 tys. interakcji), Dobroplast – Fabryka okien PVC (15 tys. interakcji), WIKĘD (14 tys. interakcji), FAKRO oraz Eurocolor. Producent okien i drzwi (po 13 tys. interakcji). Wyżej wymienione marki znalazły się w TOP10 spośród 130 profili biorących udział w badaniu.

 

Podsumowanie

Rok 2023 na Facebooku w branży okiennej zdominowany był przez Eko-Okna S.A., VELUX (PL) oraz DRUTEX S.A., które najefektywniej angażowały swoich fanów. Analiza rocznej aktywności producentów okien na Facebooku pokazuje, że konsekwentna, angażująca i regularna komunikacja jest kluczem do budowania silnej społeczności i wyróżnienia się na rynku.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].