W listopadzie 2024 roku Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność marketów spożywczych na Facebooku. Kluczowymi wskaźnikami skuteczności komunikacji były liczba postów, wzrost liczby fanów, a przede wszystkim interakcje, które obejmują reakcje, komentarze i udostępnienia.
TOP 3
🥇 Kaufland
Profil Kaufland Polska osiągnął zdecydowaną przewagę z imponującymi 133 tys. interakcji. Marka osiągnęła wysokie wyniki, między innymi dzięki bardzo dużej częstotliwości publikacji (w listopadzie opublikowała 196 postów). Skuteczna strategia publikacji i różnorodność treści zaowocowały również wzrostem liczby fanów o 2,4 tys. użytkowników.
🥈 Żabka
Żabka Polska zebrała 50 tys. interakcji przy publikacji 42 postów. Marka posiada liczbę fanów na poziomie 322 tys., a w listopadzie odnotowała dodatkowy przyrost o 370 nowych obserwujących.
🥉 Dino
Dino zamknęło podium z wynikiem 36 tys. interakcji i wzrostem o 7,2 tys. nowych fanów. W listopadzie marka opublikowała 68 postów, które wygenerowały 33 tys. reakcji, 2,4 tys. komentarzy i 594 udostępnienia. To pokazuje, że treści marki skutecznie przyciągają i aktywizują społeczność.
Czyje posty były najczęściej udostępniane?
Największą ilością udostępnionych postów cieszył się profil Polska Sieć Handlowa Lewiatan, aż 3,6 tys. razy. Marka zajęła 5. miejsce w zestawieniu z wynikiem 16 tys. interakcji przy publikacji 48 postów.
Inne marki z wyróżniającą ilością udostępnień to: Delikatesy Centrum (2 tys. udostępnień), Groszek (1,2 tys. udostępnień), Kaufland Polska (1,1 tys. udostępnień).
Najbardziej aktywne profile
Najwięcej postów w listopadzie opublikował Kaufland Polska – aż 196 publikacji, które przyniosły mu pierwsze miejsce w naszym rankingu. Kolejne miejsca zajęły: TOPAZ (126 postów, 9,6 tys. interakcji) zajmujący 10. miejsce w naszym zestawieniu, ALDI Polska (109 postów, 33 tys. interakcji) na 4. miejscu w naszym zestawieniu, Intermarché (84 posty, 14 tys. interakcji) na 7. miejscu w naszym zestawieniu.
Warto zauważyć, że o ile wysoka częstotliwość publikacji nie gwarantuje wysokiego zaangażowania wśród odbiorców, to jednak realnie przekłada się na ich ilość.
Podsumowanie
Listopad 2024 był miesiącem intensywnej aktywności na Facebooku dla wielu marketów spożywczych. Widać wyraźnie, że jednym ze składowych elementów sukcesu w mediach społecznościowych jest liczba publikacji, ale przede wszystkim zależy on od ich jakości i umiejętności angażowania odbiorców.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej inspiracji i wniosków dotyczących skutecznej komunikacji w różnych branżach!
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].