W październiku 2024 roku Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności profili Facebook firm działających w branży piekarniczej i cukierniczej. W badaniu uwzględniono wskaźniki takie jak liczba postów, liczba reakcji, komentarzy, udostępnień, oraz najważniejszy parametr – liczba interakcji, która mówi o skuteczności komunikacji.
Liderzy zestawienia
Piekarnia Oskroba zdobyła pierwsze miejsce w październiku, osiągając wynik 8,2 tys. interakcji przy 19 opublikowanych postach. Profil ten, liczący 64 tys. fanów, zyskał wysoką liczbę reakcji (6,2 tys.), komentarzy (228) oraz udostępnień (450), co dowodzi skuteczności strategii angażującej szeroką publiczność. Piekarnia Oskroba przyciągnęła także 58 nowych fanów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu marką.
Na drugim miejscu uplasowała się SPC Smacznego Warszawo z wynikiem 4,6 tys. interakcji i z liczbą 31 opublikowanych postów. Profil ten, posiadający 13 tys. fanów, zyskał 341 nowych obserwujących oraz wygenerował 3,5 tys. reakcji i 184 komentarze.
Piekarnie Cukiernie Putka zajęły trzecie miejsce, osiągając 3,5 tys. interakcji przy 29 publikacjach. Profil ten, z bazą 19 tys. fanów, zanotował wzrost liczby obserwujących o 78 osób. Treści opublikowane na fanpage’u w ostatnim miesiącu zostały udostępnione aż 528 razy, co świadczy o dobrym utożsamieniu się z odbiorcami.
Aktywność pod względem liczby publikacji
Najwięcej postów w październiku opublikowała Outlet „U Chłopaków” – aż 82 posty, które jednak osiągnęły jedynie 409 interakcji. Bardzo aktywnymi markami były jeszcze Konin Piekarnia Cukiernia Galuszka (64 posty) i Piekarnia-Cukiernia Sokołów Tarnów (48 postów), jednak obie uzyskały niską liczbę interakcji wynoszącą kolejno 949 i 72. Wszystkie trzy marki pomimo bardzo dużej aktywności na platformie pozostały na dalszych pozycjach w naszym rankingu.
Udostępnienia jako miernik popularności treści
Pod względem liczby udostępnień wyróżniły się cztery profile. Piekarnie Cukiernie Putka zebrały najwięcej udostępnień (528), co dowodzi wysokiego potencjału ich treści. Piekarnia Oskroba uzyskała drugą najwyższą liczbę udostępnień (450). Na trzecim miejscu pod względem udostępnień znalazła się Piekarnia Piekuś z 344 udostępnieniami przy 13 postach, a na czwartym Cukiernia Romanowski z 212 udostępnieniami przy 8 postach.
Warto zauważyć, że trzy z czterech profili, które zaangażowały odbiorców w udostępnianie swoich treści znalazły się w czołówce naszego zestawienia – Piekarnie Cukiernie Putka (3 miejsce), Piekarnia Oskroba (1 miejsce), Piekarnia Piekuś (7 miejsce), co wskazuje na dobrze przemyślaną strategię komunikacyjną opartą na wartościowych treściach.
Podsumowanie
Październikowa analiza pokazuje, że w branży piekarniczej i cukierniczej na Facebooku kluczowe znaczenie ma dopasowanie treści do zainteresowań odbiorców. Piekarnia Oskroba, SPC Smacznego Warszawo i Piekarnie Cukiernie Putka wyróżniają się pod względem liczby interakcji i skutecznie angażują fanów. Wyniki te sugerują, że piekarnie i cukiernie mogą zwiększyć zaangażowanie poprzez regularne publikacje i angażujące treści.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pozwolą lepiej zrozumieć skuteczność komunikacji w branży piekarniczej oraz innych sektorach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].