Analiza komunikacji Piekarni i Cukierni na Facebooku – Polska 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzeli się działaniom komunikacyjnym Piekarni i Cukierni na polskim rynku w 2023 roku. Co do zasady, skupiliśmy się na liczbie interakcji, zdobytych przez dany profil, która wskazuje na skuteczność i zaangażowanie marek w budowaniu relacji z klientami.

Liderzy branży piekarniczej i cukierniczej na Facebooku

Zdecydowanym liderem w branży okazała się Piekarnia Młyn Olecko, osiągając imponujący wynik 126 tys. interakcji. Marka opublikowała w 2023 roku 296 postów, które zdobyły ponad 89 tys. reakcji, niemal 7,7 tys. komentarzy, a także zdumiewającą liczbę udostępnień – 10 tys. W ubiegłym roku Piekarnia Młyn Olecko wyróżniła się również największym przyrostem liczby fanów, spośród wszystkich analizowanych profili (prawie 4,1 tys. nowych obserwatorów). 

Druga pozycja należy do Piekarni Oskroba. Firma zdobyła 74 tys. interakcji, w tym 58 tys. reakcji, 2,7 tys. komentarzy oraz 5,2 tys. udostępnień. Wzrost liczby fanów o niemal 3 tys. nowych użytkowników platformy, wskazuje na tworzenie ciekawych treści i wzrost widoczności marki w Social Media. Tym samym, piekarnia zakończyła rok 2023 z solidną bazą 64 tys. fanów.

TOP 3 naszego zestawienia zamyka A.Blikle Cukiernie Kawiarnie, z wynikiem 42 tys. interakcji. Dzięki publikacji 217 wpisów, firma może pochwalić się wysokim zaangażowaniem swojej społeczności. A.Blikle w 2023 roku zdobyło 31 tys. reakcji, 2,6 tys. komentarzy, a także 2,1 tys. udostępnień. 

Liderzy aktywności w 2023 roku

Biorąc pod uwagę liczbę wpisów opublikowanych w ciągu ostatniego roku, na czołową pozycję wysuwa się Piekarnia Cukiernia Galuszka rok zal.1918 (555 postów). Kolejne miejsca należą do Piekarnia, Ryszard Majchrowski (451 postów), WOLNA – piekarnia bezglutenowa Poznań (416 postów) oraz Piekarnia-Cukiernia “Bogdan Deja” (372 posty). Wyżej wymienione profile (z wyjątkiem Piekarnia, Ryszard Majchrowski – miejsce 8.) nie znalazły się jednak w TOP 10 naszego zestawienia, co świadczy o przeciętnym zaangażowaniu internautów ich treściami. 

Podsumowanie

Rok 2023 na Facebooku dla branży piekarniczo-cukierniczej pokazał, że kluczem do sukcesu jest nie tylko liczba fanów, ale przede wszystkim jakość publikowanych treści. Firmy takie jak Piekarnia Młyn Olecko i Piekarnia Oskroba wyznaczyły standardy skutecznej komunikacji, podczas gdy inne marki, mimo wysokiej aktywności, nie osiągnęły podobnego poziomu zaangażowania. Wszystko wskazuje na to, że regularna komunikacja, adekwatna do oczekiwań i potrzeb klientów, okazuje się decydującym czynnikiem w budowaniu silnej i aktywnej społeczności na Facebooku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].