Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność 15 portów lotniczych na Facebooku w styczniu 2025 roku. Kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji jest liczba interakcji, na którą składają się reakcje, komentarze oraz udostępnienia.

Liderzy interakcji
🥇 Katowice Airport
Port Lotniczy Katowice osiągając najwyższą liczbę interakcji – 22 tys. (dokładnie 22 229). Opublikował 56 postów, które wygenerowały 16 tys. reakcji, 1,4 tys. komentarzy i 578 udostępnień. Znaczący wzrost liczby fanów (+733) pokazuje skuteczność prowadzonych działań.
🥈 Lotnisko Chopina
Lotnisko Chopina uzyskało niemal identyczny wynik co lider zestawienia, również 22 tys. interakcji (dokładnie 22 150), ale przy mniejszej liczbie postów (42). W styczniu przybyło mu 764 fanów, a same posty wygenerowały 15 tys. reakcji, 1,6 tys. komentarzy i 1 tys. udostępnień.
Oba profile utrzymują wysokie zaangażowanie społeczności i prowadzą skuteczną komunikację na Facebooku.
🥉 Port Lotniczy Wrocław
Trzecie miejsce zajmuje Port Lotniczy Wrocław z 10 tys. interakcji. Przy 24 postach liczba reakcji wyniosła 6,9 tys., komentarzy 456, a udostępnień 278. Profil zanotował przyrost fanów na poziomie 377 osób.

Największa dynamika wzrostu
Największy wzrost liczby fanów w styczniu odnotowało Lotnisko Zielona Góra-Babimost, które zyskało 1,1 tys. nowych obserwujących. Jednak port uplasował się dopiero na 11. miejscu w zestawieniu z wynikiem 2 tys. interakcji.
Znaczącym wzrostem mogą pochwalić się również lotniska: Kraków Airport (856 nowych fanów, 6. miejsce w rankingu), oraz Lotnisko Chopina (764 nowych fanów) i Katowice Airport (733 nowych fanów) – nasi liderzy.
Najbardziej aktywny profil
Pod względem liczby postów największą aktywnością wykazało się Katowice Airport (56 postów), co mogło mieć duży wpływ na wynik w rankingu interakcji. Kolejnymi portami pod względem aktywności są: Lotnisko Chopina (42 posty), Kraków Airport (41 postów), Lotnisko Warszawa/Modlin (37 postów), Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy (32 posty).
Podsumowanie
Styczeń 2025 potwierdził, że aktywna i angażująca komunikacja na Facebooku jest kluczowa dla budowania zaangażowania społeczności wokół portów lotniczych. Katowice Airport i Lotnisko Chopina pokazały, że systematyczna i atrakcyjna komunikacja przekłada się na wysokie interakcje. Z kolei mniejsze porty mogą poprawić swoje wyniki, koncentrując się na bardziej angażujących treściach.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].