Analiza komunikacji producentów AGD na Facebooku – Listopad 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował najnowszy przegląd aktywności firm AGD na Facebooku. Listopad 2024 przyniósł interesujące dane, które pokazują, jak marki z tej branży angażują swoich odbiorców. Skupiliśmy się na analizie liczby postów, wzroście fanów, a przede wszystkim na interakcjach – kluczowym wskaźniku skuteczności komunikacji cyfrowej.

TOP 3 profile 

Whirlpool PL wykazał się największą zdolnością do angażowania użytkowników, osiągając 3,2 tys. interakcji przy publikacji zaledwie 10 postów. Marak posiada duża bazę fanów – 659 tys. obserwujących, a w listopadzie dodatkowo zyskała 8,9 tys. nowych fanów. Dodatkowo najwyższa liczba reakcji (2,9 tys.) i wysoka ilość komentarzy (299) podkreśla duże zaangażowanie społeczności.

Na drugim miejscu w zestawieniu plasuje się JURA, która zdobyła 2,2 tys. interakcji przy publikacji jedynie 4 postów. To pokazuje, że przy odpowiednio ciekawych treściach, marki mogą efektywnie konkurować o uwagę użytkowników nawet przy niskiej częstotliwości publikacji.

Tefal Polska, z bazą 4 mln fanów, uzyskał 1,9 tys. interakcji i zauważalny przyrost fanów o 61 tys. nowych obserwujących. Marka opublikowała 9 postów w listopadzie, które zdobyły 1,2 tys. reakcji, 537 komentarzy oraz 129 udostępnień. 

Profil z największym wzrostem liczby fanów

LG Global zanotowało imponujący wzrost – 431 tys. nowych fanów, co świadczy o dynamicznym rozwoju marki na polskim rynku. Na profilu zostały opublikowane zaledwie 4 posty, natomiast pomimo dużego wzrostu obserwujących fani nie byli aktywni na profilu.

Pod względem wzrostu liczby fanów możemy również wyróżnić Philips Polska (82 tys. nowych fanów), Beko (68 tys. nowych fanów) i Tefal (61 tys. nowych fanów).

Aktywność publikacyjna

Największą aktywność publikacyjną wykazał Haier (PL), Sencor Polska i Simens Polska, marki opublikowały po 16 postów. Po 15 postów opublikowały marki MPM – My Perfect Moment i Bosch Polska, a po 12 SOLGAZ i Candy. 

Warto zauważyć, że ich strategia może sugerować próbę intensyfikacji obecności online, która może przynosić rezultaty. W naszym zestawieniu w top 10 marek pod względem ilości interakcji marka Haier (PL) zajęła 4. miejsce, Sencor Polska 5. miejsce, Candy 6. miejsce, a MPM – My Perfect Moment 8. miejsce.

Wnioski

Analiza komunikacji na Facebooku producentów AGD pokazuje, że liczba postów nie zawsze koreluje z poziomem interakcji. Marki, które efektywnie łączą jakość treści z rozważnym tempem publikacji, zazwyczaj osiągają lepsze wyniki. Skuteczność na platformach społecznościowych można znacznie poprawić poprzez skoncentrowanie na angażujących treściach i interakcji z odbiorcami.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].