Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował kolejną analizę aktywności firm z branży produkcji okien na Facebooku. Tym razem pod lupę wzięliśmy dane z listopada 2024 roku. Nasze badanie obejmowało profile producentów okien, które oceniliśmy pod kątem liczby postów, wzrostu liczby fanów oraz przede wszystkim poziomu interakcji.
TOP 3
W listopadzie 2024 roku na pierwszym miejscu w rankingu interakcji uplasowała się firma KRISHOME. Na swoim fanpage’u opublikowała 21 postów, które zdobyły 5,7 tys. interakcji. To wynik, który świadczy o skutecznej strategii komunikacyjnej, skoncentrowanej na treści odpowiednio dopasowanej do odbiorców. W przypadku firmy KRISHOME – jest to skok o 1 miejsce w rankingu oraz wzrost liczby uzyskanych interakcji o 1 tys., w porównaniu do wyników z poprzedniego miesiąca.
Na drugim miejscu znalazł się VELUX Polska, który opublikował 19 postów. Udostępnione treści zdobyły 2,8 tys. interakcji, w tym 2,7 tys. reakcji, zaledwie 22 komentarze i 56 udostępnień. W październiku, marka ta zajmowała 1. miejsce w naszym zestawieniu, co wskazuje na spadek zaangażowania w listopadzie aż o 2,5 tys. interakcji.
Trzecie miejsce przypadło firmie Eko-Okna S.A., która uzyskała 2,4 tys. interakcji, publikując 17 postów. W listopadzie marka zdobyła 2,1 tys. reakcji, 167 komentarzy, a jej posty zostały udostępnione 199 razy. Tym samym, Eko-Okna S.A. ponownie uplasowały się na trzeciej pozycji w zestawieniu (tak jak w październiku) – odnotowały jednak nieznaczny spadek liczby interakcji (o ok. 500 interakcji).
Marki z największą liczbą followersów
Listopadowy ranking pod względem liczby obserwujących deklasują dwa profile producentów branży okiennej: Internorm (95 tys. fanów) i FAKRO (93 tys. fanów). Pomimo tak dużej liczby fanów, marki słabo angażują swoich odbiorców – firmy uzyskały odpowiednio 23 interakcje (przy 12 postach) i 1,2 tys. interakcji (przy 23 postach).
Najbardziej aktywne profile
Aktywność, czyli liczba wpisów, wśród producentów branży okiennej na Facebooku utrzymywała się na podobnym poziomie. Do najbardziej aktywnych profili należą: Stollar Systemy Okienne i FAKRO (po 23 posty). Na kolejnych pozycjach uplasowali się: Kowalski okna i WIKĘD (po 22 posty), KRISHOME (21 postów), BEMA-Res Nowoczesne Budownictwo i Studio Okien i Drzwi DOMO (po 20 postów) oraz VELUX (PL) (19 postów).
Podsumowanie
Media społecznościowe oferują ogromny potencjał do budowania relacji z klientami, ale wymagają ciągłego monitorowania i dostosowywania działań. Warto pamiętać, że autentyczność i bliskość z odbiorcami są kluczowe dla długoterminowego sukcesu. Dla marek, które chcą poprawić swoje wyniki w social media, kluczowe mogą być takie działania jak odpowiadanie na komentarze, zachęcanie do dyskusji i tworzenie treści, które inspirują do udostępniania. Systematyczne sprawdzanie, które posty przynoszą najlepsze efekty, pozwala na optymalizację strategii i lepsze wykorzystanie zasobów.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wniosków na temat komunikacji w różnych branżach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].