Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadzili badania na branży producentów okien, analizując ich działania na Facebooku. W dobie cyfryzacji, media społecznościowe są nieodłącznym elementem strategii marketingowych firm, a nasze najnowsze badanie pokazuje, jak producenci okien w Polsce angażują swoją publiczność oraz budują relacje z klientami.
Liderzy interakcji na Facebooku
Na czele zestawienia, pod względem liczby interakcji, znajduje się VELUX (PL) z wynikiem 4,5 tys. interakcji, jest to awans o jedno oczku w górę w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Firma posiada największą bazę fanów wynoszącą 898 tys. i utrzymuje stały poziom zaangażowania użytkowników, co jest dowodem efektywnej komunikacji i utrzymującego się zainteresowania marką.
Eko-Okna S.A., z 3,6 tys. interakcji, zajmuje drugie miejsce. Przy publikacji 23 postów firma zdobyła 2,9 tys. reakcji, 180 komentarzy i bardzo duża ilość udostępnień, bo aż 554. Marka opublikowała najwięcej postów spośród wszystkich badanych firm.
Trzecie miejsce zajął OknoPlus, który osiągnął 1,8 tys. interakcji przy 39 tys. fanów. Stabilne zaangażowanie, które osiągnęli, pokazuje, że marka efektywnie dociera swojej grupy docelowej i dodatkowo uzyskała 345 nowych fanów.
DRUTEX S.A. również zanotował 1,8 tys. interakcji, co plasuje ich na wspólnym trzecim miejscu z OknoPlus. Firma ta, przy swojej bazie 29 tys. fanów, również skutecznie angażuje swoją społeczność, co jest kluczowe dla utrzymania pozycji rynkowej.
Piąte miejsce przypadło firmie Petecki, z 1,5 tys. interakcji i bazą fanów wynoszącą jedynie 5,4 tys. Ich stosunkowo wysokie zaangażowanie, biorąc pod uwagę liczbę fanów, wskazuje na bardzo efektywną komunikację i możliwość budowania silnych relacji z klientami.
Liderzy Zaangażowania
Pod względem zaangażowania odbiorców w publikowanie komentarzy pod postami liderem jest Eko-Okna S.A. osiągając imponującą liczbę 180 komentarzy. Wyróżnić pod tym względem należy również firmę VERTEX, pod których postami w kwietniu ukazały się 163 komentarze.
Najskuteczniej pod względem ilości udostępnień zaangażowała swoich odbiorców również firma Eko-Okna S.A. (554 udostępnienia). Tutaj wyróżnimy także firmy WIKĘD i DRUTEX S.A. (obie po 269 udostępnień), oraz KRISHOME (177 udostępnień) i Petecki (146 udostępnień).
Z analizy wynika, że producenci okien są bardzo aktywni na Facebooku, co odzwierciedla się w liczbie publikacji w kwietniu 2024 roku. Większość firm utrzymuje regularny kontakt z odbiorcami, co jest kluczowe dla utrzymania ich zainteresowania.
Wnioski
Nasze badanie pokazuje, że skuteczna komunikacja na Facebooku wymaga nie tylko regularnego publikowania treści, ale przede wszystkim dostarczania wartościowych informacji, które angażują i budują relację z klientami. Producenci okien, którzy dynamicznie korzystają z możliwości, jakie oferują media społecznościowe, osiągają lepsze wyniki w budowaniu swojej obecności w sieci i zwiększaniu lojalności klientów.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].