Analiza komunikacji producentów okien na Facebooku w styczniu 2024 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym opracowaniu, Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupił się na sektorze producentów okien, by zbadać, jak te firmy wykorzystują Facebooka do komunikacji z klientami w pierwszym miesiącu 2024 roku. Analiza opierała się na kluczowym wskaźniku – łącznej liczbie interakcji, obejmującej reakcje, komentarze i udostępnienia, co pozwala ocenić efektywność strategii komunikacyjnej firm.

Wiodące marki pod względem zaangażowania

Eko-Okna S.A. jest liderem zaangażowania na Facebooku, uzyskali 4.6 tys. interakcji przy 33 postach. Osiągnęli wzrost liczby fanów o 106 w styczniu 2024 r, zdobyli 330 komentarzy oraz 351 udostępnień. 

Z kolei DRUTEX S.A. zajął drugie miejsce z 3.3 tys. interakcji, pomimo mniejszej liczby postów (27). Zdobyli prawie dwa razy więcej udostępnień niż lider zestawienia (615), ale mieli mniej komentarzy (97). 

Na uwagę zasługuje również VELUX (PL), który pomimo utraty 3.5 tys. fanów, utrzymał wysoki poziom interakcji (3.1 tys), zdobywając tym samym trzecie miejsce w naszym zestawieniu. Opublikowali jedynie 11 postów, które zdobyły 66 komentarzy i 61 udostępnień.  

Aktywność producentów okien

Analizując aktywność profili, Eko-Okna S.A. wykazały się największą liczbą postów (33), kolejno w zestawieniu znaleźli się: DRUTEX S.A. (27), WIKĘD (26), VEKA Polska (25), Śląska Fabryka Okien KNS (23). Pozostałe firmy z rankingu opublikowały mniej niż 20 postów w styczniu. 

Pod względem zamieszczonych na profilu komentarzy zdecydowanie prowadzenie obieała firma VEKA Polska z 933 komentarzami. Należy wyróżnić również Eko-Okna S.A. (330) oraz Aluplast (101).

Podsumowanie

Styczeń 2024 roku ukazał, że w branży producentów okien na Facebooku kluczowe jest połączenie regularnej aktywności z treściami, które rezonują z odbiorcami. Firmy Eko-Okna S.A., DRUTEX S.A., i VELUX (PL) wykazały się najlepszymi działaniami marketingowymi na Facebooku pod względem osiągania interakcji. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].