Analiza komunikacji producentów żywności na Facebooku – Listopad 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował kolejną analizę aktywności firm na Facebooku. Tym razem skupiliśmy się na komunikacji producentów żywności. Dane obejmujące listopad 2024 roku pochodziły z 170 profili, które oceniliśmy pod kątem liczby postów, przyrostu fanów oraz – co najważniejsze – poziomu interakcji, czyli reakcji, komentarzy i udostępnień.

TOP 3 profili w listopadzie 2024

1. Piątnica

Liderem zestawienia została Piątnica, która zdobyła aż 16 tys. interakcji przy zaledwie 8 postach. To wyjątkowy wynik, pokazujący, że marka potrafi bardzo dobrze angażować swoich odbiorców. Marka zdobyła 12 tys. reakcji, 1,1 tys. komentarzy, a jej posty zostały udostępnione 218 razy. W listopadzie przyciągnęła uwagę zaledwie 48 nowych użytkowników platformy. 

2. Lech

Drugie miejsce przypadło marce Lech, która zebrała 12 tys. interakcji przy 5 postach. Mimo spadku liczby fanów (o 300 obserwujących), profil nadal cieszy się dużym zainteresowaniem, co świadczy o dużej skuteczności publikowanych treści. Firma zdobyła 11 tys. reakcji oraz 521 komentarzy, a jej posty zostały udostępnione 108 razy. 

3. Dr. Oetker Polska

Na trzecim miejscu uplasował się Dr. Oetker Polska, który uzyskał 7,1 tys. interakcji. Profil zanotował przy tym przyrost 501 fanów, dzięki czemu miesiąc zakończył z bazą fanów na poziomie 155 tys. obserwujących. Marka może pochwalić się również imponującą liczbą komentarzy uzyskanych przez publikowane treści – 3,4 tys. komentarzy, co świadczy o znacznym zaangażowaniu społeczności (najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych profili).

Najbardziej aktywne profile

Najwięcej postów w listopadzie opublikowano na profilu JBB Bałdyga – 45 publikacji. Udostępnione treści zdobyły 3,6 tys. interakcji – przeciętne zaangażowanie internautów i 13. miejsce w naszym zestawieniu. 

Na kolejnych pozycjach uplasowali się: Morskie Skarby (26 postów), Aviko Polska, CUKRY NYSKIE i Browar PINTA (po 19 postów), Schogetten Polska oraz Bieluch (po 17 postów).

Wzrost liczby fanów

Największy wzrost liczby obserwujących odnotowała marka Nutella (PL) – 125 tys. nowych fanów w listopadzie oraz baza fanów na poziomie 30,8 MLN. Pomimo gigantycznej społeczności, marka słabo angażuje internautów i nie wykazuje się większą aktywnością na Facebooku. W listopadzie opublikowała zaledwie 3 posty, które zdobyły 158 interakcji. 

Inne dynamicznie rozwijające się profile to: Milka (PL) (87 tys. nowych fanów), Barilla (29 tys. nowych fanów), Cappy (PL) i Bonduelle (PL) (po 20 tys. nowych fanów) oraz Orangina (18 tys. nowych fanów). Marki wyróżniły się pod względem przyrostu fanów, jednak generowały bardzo niewielkie zainteresowanie swoich społeczności – niektóre z nich nie były również aktywne w listopadzie. 

Podsumowanie

Listopad 2024 roku pokazał, że w branży spożywczej media społecznościowe nadal pozostają jednym z najważniejszych narzędzi w budowaniu relacji z konsumentami. Marki, które chcą zwiększyć swoje zaangażowanie, powinny stawiać na autentyczność, interakcję z odbiorcami oraz systematyczną optymalizację treści.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wniosków na temat komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].