Październik 2025 roku to kolejny miesiąc, w którym zespół analityków IBIMS przyjrzał się działaniom firm RTV&AGD na Facebooku. Podobnie jak w poprzednich analizach, kluczowym wskaźnikiem efektywności komunikacji była liczba interakcji – sumaryczna liczba reakcji, komentarzy oraz udostępnień, stanowiąca miarę zaangażowania użytkowników. W artykule przedstawiamy wyniki 11 firm działających w tej branży.

Wiodące marki w październiku
🥇 Media Expert
Media Expert to zdecydowany lider październikowego zestawienia. Z wynikiem 62 tys. interakcji firma osiągnęła najwyższy poziom zaangażowania, co prawdopodobnie jest efektem wysokiej liczby postów (118). Warto również podkreślić, że mimo bardzo dużej bazy fanów (629 tys.), firma osiągnęła wzrost liczby fanów o 896 osób, co potwierdza skuteczność ich strategii rozwoju bazy odbiorców.
🥈 x-kom.pl
Na drugim miejscu uplasowało się x-kom.pl, które pomimo mniejszej liczby postów (70) wygenerowało aż 26 tys. interakcji. Firma zyskała 8,7 tys. nowych fanów – najwięcej spośród wszystkich analizowanych sklepów – co świadczy o skutecznym budowaniu społeczności online. Efektywnie angażuje swoich odbiorców, co widać po licznych reakcjach (14 tys.) i komentarzach (5,2 tys.).
🥉 morele.net
Morele.net z wynikiem 17 tys. interakcji zajęło trzecie miejsce w zestawieniu. Choć liczba postów była niższa niż w przypadku pozostałych firm na podium (53), sklep zdołał osiągnąć solidny wynik w zakresie zaangażowania – średnio 320 interakcji na post. Mimo umiarkowanego wzrostu liczby fanów (204), komunikacja tej marki jest na dobrym poziomie.

Sklepy z największym przyrostem fanów
Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników, którzy zaobserwowali w październiku sklepy z branży RTV&AGD, na prowadzenie wysuwa się x-kom.pl. Firma zdeklasowała rywali i zdobyła ponad 8,7 tys. nowych fanów. Kolejne miejsca należą do Media Expert (896 nowych obserwujących i 1. miejsce w rankingu), NEONET (396 nowych obserwujących i 4. miejsce w rankingu), RTV Euro AGD (216 nowych obserwujących i 5. miejsce w rankingu) i morele.net (204 nowych obserwujących i 3. miejsce w rankingu)
Porównanie: wrzesień – październik
Porównując wyniki firm na podium we wrześniu i październiku 2025 roku, zauważamy, że Media Expert utrzymuje pozycję lidera, jednak w październiku firma odnotowała spadek liczby interakcji z 95 tys. do 62 tys, przy większej liczbie opublikowanych postów – o 9.
x-kom.pl również utrzymało swoją pozycję z poprzedniego miesiąca, pomimo spadku zaangażowania internautów. W październiku pojawiły się 4 posty więcej, ale poziom interakcji spadł o ok. 11 tys.
Największą zmianę widać na trzecim miejscu – w październiku pozycja ta należy do morele.net, które we wrześniu uplasowały się na 5. miejscu w zestawieniu. Firma opublikowała zaledwie 3 posty więcej, a zaangażowanie wzrosło o ok. 4 tys. interakcji.
NEONET, który we wrześniu zajął trzecie miejsce, w październiku spadło jedno oczko w rankingu. Sklep opublikował zaledwie 3 posty mniej, natomiast zaangażowanie internautów spadło aż o ok. 15 tys. interakcji.
Podsumowanie
Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać ogólny wzrost aktywności sklepów RTV AGD, który jednak nie zawsze przekłada się na większe zaangażowanie użytkowników. Zwiększenie liczby postów może nie wystarczyć, jeśli treści nie są odpowiednio dopasowane do potrzeb społeczności. Warto więc skupić się na jakości komunikacji, testować różne podejścia i regularnie analizować reakcje odbiorców, aby lepiej trafiać w ich oczekiwania i skutecznie angażować.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w sektorze bankowym oraz w innych branżach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].
