Analiza komunikacji stacji paliw na Facebooku – Wrzesień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności stacji paliw na Facebooku we wrześniu 2024 r.. W badaniu uwzględniono liczbę fanów, wzrost ich liczby, liczbę postów oraz poziom interakcji – kluczowy wskaźnik efektywności komunikacji.

Liderzy interakcji

Liderem zestawienia jest ORLEN, który zyskał 465 nowych fanów i osiągnął zdecydowaną przewagą z imponującym wynikiem 28 tys. interakcji przy 17 postach. Kluczowym czynnikiem sukcesu ORLEN była wysoka liczba reakcji (11 tys.) oraz komentarzy (1.8 tys.), co wskazuje na silne zaangażowanie społeczności.

Na drugim miejscu znajduje się bp Polska, które osiągnęło 8,8 tys. interakcji przy 21 postach. Mimo znacznie większej bazy fanów (1,1 mln), marka uzyskała mniejszą liczbę interakcji niż ORLEN (226 tys. fanów). Jednak 7,5 tys. reakcji i 303 komentarze wskazują na stabilne zaangażowanie odbiorców, a wzrost liczby fanów o 1,8 tys. – na rozwój marki.

MOYA Stacja zaskoczyła pozytywnie, zajmując trzecie miejsce w naszym rankingu (7,4 tys. interakcji). Marka posiada zdecydowanie mniejszą bazę fanów niż zajmujące 1. i 2. miejsce w rankingu firmy (27 tys.). MOYA Stacja zyskała we wrześniu 619 nowych fanów, a jej 25 postów wygenerowało 4,4 tys. reakcji i 792 komentarze.

Warto wyróżnić jeszcze MOL Polska, stację, która z bazą fanów licząca zaledwie 3 tys. obserwujących, osiągnęła liczbę interakcji na poziomie 6,7 tys.. Marka opublikowała 9 postów, a wysoka liczba interakcji  świadczy o bardzo dużym zaangażowaniu odbiorców.

Aktywność stacji benzynowych 

Najbardziej aktywną stacją była MOYA Stacja, która opublikowała 25 postów i zajęła 3. miejsce w naszym zestawieniu. Aktywnymi markami były również AMIC Energy PL (23 posty), bp (21 postów), ORLEN (17 postów) oraz Circle K Polska i Shell (po 16 postów).

Pozycja firm w ujęciu rocznym

W zestawieniu rocznym na pierwszym miejscu plasuje się MOYA Stacja, która przy publikacji 203 postów osiągnęła liczbę interakcji na poziomie 64 tys..

Na drugim miejscu znajduje się ORLEN, który do tej pory opublikował 143 posty, zdobywając 52 tys. interakcji.

Podium zamyka stacja MOL Polska, której 106 opublikowanych postów osiągnęło 43 tys. interakcji.

Warto zwrócić uwagę, że te trzy marki plasują się w czołówce, nie tylko w rocznym, ale również we wrześniowym zestawieniu. Wnioskować można, że stacje te konsekwentnie przez cały rok budują relacje z odbiorcami i tworzą dobrze zoptymalizowane strategie marketingowe. 

Podsumowanie

Wrzesień 2024 roku pokazał, że stacje paliw różnie radziły sobie z komunikacją na Facebooku. ORLEN zdecydowanie zdominował rynek pod względem liczby interakcji, pozostawiając w tyle większe międzynarodowe marki, takie jak bp czy Shell. Mniejsze marki, jak MOYA Stacja i MOL Polska, wykazały, że efektywna komunikacja może przynieść świetne rezultaty nawet przy skromniejszych zasobach.

Warto, aby marki, które nie osiągnęły wysokich wyników, skoncentrowały się na strategiach zwiększających zaangażowanie – takich jak częstsza publikacja postów, aktywne zachęcanie do dyskusji oraz dostosowywanie treści do potrzeb swoich odbiorców.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].