Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował kompleksowe podsumowanie aktywności 28 profili ubezpieczycieli, badając ich aktywność oraz zaangażowanie fanów na Facebooku. Kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji jest liczba interakcji, na którą składają się reakcje, komentarze oraz udostępnienia.

Liderzy interakcji
🥇 PZU – 20 tys. interakcji
Zdecydowanym liderem zestawienia zostało PZU, osiągając imponujące 20 tys. interakcji przy 46 tys. obserwujących. Profil opublikował 36 postów, co przełożyło się na 16 tys. reakcji, 2,5 tys. komentarzy i 810 udostępnień.
🥈 Nationale-Nederlanden (PL) – 4,4 tys. interakcji
Drugie miejsce zajęło Nationale-Nederlanden z 4,4 tys. interakcji. Możemy w nich wyróżnić 3,4 tys. reakcji oraz 650 komentarzy. Pomimo mniejszej liczby postów (18), profil utrzymuje wysokie miejsce w rankingu.
🥉 LINK4.
LINK4 uplasowało się na trzecim miejscu z 4,3 tys. interakcji. Firma opublikowała 11 postów, które uzyskały 2,8 tys. reakcji, 1,3 tys. komentarzy i 180 udostępnień.

Aktywność a zaangażowanie
PZU, lider rankingu, opublikował najwięcej treści (36 postów), co przełożyło się na wysoką aktywność odbiorców. Pod względem ilości opublikowanych postów wyróżnić możemy również: InterRisk Polska (24 posty) i CUK Ubezpieczenia (21 postów). Jednak obie firmy mimo dużej liczby publikacji nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia. To pokazuje, że częstotliwość postów nie zawsze idzie w parze z zaangażowaniem.
Ilość udostępnień
Biorąc pod uwagę ilość udostępnień, na pierwszym miejscu po raz kolejny, znajduje się lider zestawienia – PZU z 810 udostępnieniami. Pod tym względem warto również wyróżnić firmy: Warta (551 udostępnień), Unilnik SA Ubezpieczenia (538 udostępnień), Allianz Polska (478 udostępnień) oraz Nationale-Nederlanden (PL) (335 udostępnień).
Podsumowanie
Styczeń 2025 pokazał, że skuteczna komunikacja w branży ubezpieczeniowej wymaga nie tylko dużej liczby postów, ale przede wszystkim treści angażujących społeczność. PZU udowodniło, że konsekwentna i przemyślana strategia może zapewnić wysoki poziom interakcji. Jednocześnie część ubezpieczycieli boryka się z niską aktywnością odbiorców, co może sugerować potrzebę zmiany podejścia do komunikacji.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].