W najnowszej analizie przeprowadzonej przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), skupiliśmy się na aktywnościach banków spółdzielczych na Facebooku w marcu 2024 roku. Nasze badanie koncentrowało się przede wszystkim na wskaźniku, który dostarcza najwięcej informacji o efektywności komunikacji w mediach społecznościowych – całkowitej liczbie interakcji, która obejmuje reakcje, komentarze oraz udostępnienia.
Liderzy rankingu
W tym miesiącu na uwagę zasługuje GBSBank, który zdobył pozycję lidera wśród banków spółdzielczych, osiągając imponującą liczbę 1,6 tys. interakcji. To wyraźny sygnał, że bank ten stosuje skuteczne metody angażowania swoich obserwatorów. W ciągu minionego miesiąca zdobył 1,1 tys. reakcji, 56 komentarzy, a posty zostały udostępnione 330 razy. W porównaniu do poprzedniego miesiąca, GBSBank awansował aż o 7 miejsc w rankingu.
Drugie miejsce należy do Banku Spółdzielczego w Żaganiu. W marcu bank ten zdobył 1,5 tys. interakcji, w tym 660 reakcji, a posty zostały udostępnione aż 657 razy. Dzięki temu, bank znacząco wyróżnia się na tle konkurencji. Jest to również skok o jedno miejsce w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Na trzeciej pozycji uplasował się profil Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS, który osiągnął 1,4 tys. interakcji. Dla tego banku również jest to zadowalający wynik, ze względu na awans o 3 oczka w porównaniu do wyników z lutego.
Liderzy aktywności
Przeprowadzając analizę pod kątem aktywności na platformie Facebook, najbardziej wyróżnia się Bank Spółdzielczy w Limanowej. W marcu na profilu tego banku zostało opublikowane 40 postów, które zdobyły prawie 1,4 tys. interakcji i przyczyniły się do uplasowania się na 4. miejscu w rankingu.
Biorąc pod uwagę przyrost nowych fanów, imponujący wynik osiągnął Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie (266 nowych obserwujących) oraz Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich (177 nowych obserwujących).
Podsumowanie
Dla banków spółdzielczych, które dążą do zwiększenia swojej skuteczności na Facebooku, kluczowe będzie nieustanne dostosowywanie swoich strategii komunikacyjnych do zmieniających się preferencji i zachowań odbiorców. Poprzez analizę działań liderów i ciągłe optymalizowanie własnych działań, mogą one osiągnąć lepsze rezultaty i budować trwałe relacje z klientami, wzmacniając swoją pozycję na rynku.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].