Analiza skuteczności komunikacji Biur Podróży na Facebooku – Kwiecień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W kwietniu 2024 roku, sektor turystyczny aktywnie korzystał z Facebooka, angażując obecnych i potencjalnych klientów poprzez różnorodne treści. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyglądał się tej aktywności, by zrozumieć, które biura podróży najskuteczniej budują relacje. Nasza analiza opiera się na kluczowych wskaźnikach, takich jak wzrost liczby obserwujących, regularność publikacji, ale przede wszystkim na łącznej liczbie interakcji, będącej miarą siły i skuteczności komunikacji marki.

Podium Liderów Biur Podróży

Wakacje.pl dominuje na Facebooku, osiągając imponującą liczbę 48 tys. interakcji, co sygnalizuje wysokie zaangażowanie ich społeczności. Pomimo tego, że nie są liderem pod względem liczby fanów (261 tys.), ich efektywna strategia tworzenia angażujących treści pozwala im wyprzedzać konkurencję. Porównując ich do ostatniego zestawienia Wakacje.pl utrzymują swoją pozycje lidera. 

Coral Travel Poland zajmuje drugie miejsce, awansował w porównaniu do zestawienia marcowego z 7 miejsca. Biuro osiągnęło wynik 22 tys. interakcji oraz wykazało stabilny wzrost liczby fanów (3.5 tys. nowych użytkowników), to potwierdza efektywność ich działań promocyjnych i marketingowych.

Itaka, z wynikiem 19 tys. interakcji, spadło o jedno oczko w zestawieniu w porównaniu z poprzednim miesiącem, ale nadal utrzymuje mocną pozycję w branży. Dzięki 466 tys. fanów, 2.2 tys. nowych obserwujących i publikacji 68 postów, firma wygenerowała 12 tys. reakcji, 6.4 tys. komentarzy i 603 udostępnień. 

Najbardziej Aktywne Biura

Viktoria Travel z największą liczbą opublikowanych postów (299) w kwietniu, generuje znaczące interakcje (11 tys.). Biuro zajmuje 4 miejsce w naszym zestawieniu, jest to awans w porównaniu do zestawienia z marca 2024 roku, w którym firma zajmowała 12 miejsce. Dużą aktywnością wykazały się również Biuro podróży Aisha Travel Grójec (130 postów), ESTA Travel (91 postów) oraz Wakacje.pl (82 posty).

Wnioski

Biura podróży, które oferują wartościowe, angażujące i dopasowane do potrzeb swoich obserwujących treści, nie tylko zdobywają większą liczbę interakcji, ale także zyskują lojalność klientów. Zauważalne wzrosty i spadki w liczbie fanów niektórych biur podróży podkreślają, jak dynamiczny i wymagający jest rynek. Firmy, które rozumieją i skutecznie implementują strategie dostosowane do potrzeb swojej społeczności, zyskują wyraźną przewagę w konkurencyjnym środowisku turystycznym.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].