Analiza skuteczności komunikacji biur podróży na Facebooku – marzec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W marcu 2024 roku branża turystyczna aktywnie działała na Facebooku, angażując swoich obecnych i potencjalnych klientów za pośrednictwem różnorodnych treści. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyglądał się dokładnie tej dynamice, aby zrozumieć, które firmy najskuteczniej budują relacje z podróżującymi w cyfrowym świecie. Nasza analiza bazuje na takich wskaźnikach, jak wzrost obserwujących czy regularność publikacji, ale przede wszystkim na łącznej liczbie interakcji, która stanowi o sile i skuteczności komunikacji marki.

Czołowe biura podróży na Facebooku

Wakacje.pl zdecydowanie dominuje w rankingu, osiągając imponującą liczbę 39 tys. interakcji, co sygnalizuje wysokie zaangażowanie ich społeczności. Pomimo tego, że nie są liderem pod względem liczby fanów na Facebooku (259 tys. – największą bazę ma TUI Polska 6,2 mln), firma wyprzedza konkurencję, co pokazuje, że mają doskonałą strategię w zakresie tworzenia angażujących treści. W marcu 2024 roku na profilu odnotowano 17 tys. komentarzy – najwięcej spośród wszystkich analizowanych przez nas biur podróży. 

Itaka zajmuje drugie miejsce z wynikiem 21 tys. interakcji. Stabilną pozycję na rynku gwarantuje jej wzrost fanów na poziomie 1,6 tys. nowych użytkowników oraz solidna baza fanów – 463 tys. W marcu na profilu Itaka zanotowano 70 postów, które wygenerowały 15 tys. reakcji i 5,2 tys. komentarzy. Warto zauważyć, że firma była bardziej aktywna w marcu (70 postów), niż w lutym (64 posty). 

Mimo iż TUI Polska posiada największą bazę fanów (6,2 mln), to znalazło się daleko w tyle pod względem interakcji (11 tys.). Ten wynik pozwolił na uplasowanie się na trzeciej pozycji w naszym zestawieniu, jednak może wskazywać na potrzebę przeglądu strategii marketingowej i wprowadzenie działań mających na celu zwiększenie zaangażowania odbiorców. W marcu profil TUI Polska przestało obserwować aż 14 tys. użytkowników platformy. 

Najbardziej aktywne biura

Pod względem ilości opublikowanych postów na Facebooku, na pierwszej pozycji znajduje się profil Viktoria Travel, który w marcu opublikował aż 269 postów. Biuro podróży wywołało 8,2 tys. interakcji, 7,6 tys. reakcji, 514 komentarzy, a posty zostały udostępnione 95 razy. W ogólnym rankingu biuro Viktoria Travel uplasowało się na 6. pozycji. 

Warto przyjrzeć się również biurze podróży ESTA Travel, które opublikowało 105 wpisów. W ostatnim miesiącu zdobyło 3,6 tys. interakcji, które przyczyniły się do zdobycia 12. miejsca w zestawieniu (skok o 2 oczka w porównaniu do aktywności w lutym).

Wnioski

Biura podróży, które oferują wartościowe, angażujące i dopasowane do potrzeb swoich obserwujących treści, zyskują nie tylko większą liczbę interakcji, ale i lojalność klientów. Również zauważalne spadki i wzrosty w liczbie fanów w niektórych biurach podróży podkreślają, jak dynamiczny i wymagający jest rynek. Biura podróży, które to rozumieją i stosują w praktyce, zyskują wyraźną przewagę w konkurencyjnym środowisku. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].