Analiza skuteczności komunikacji na Facebooku producentów okien – Maj 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadzili badania na branży producentów okien, analizując ich działania na Facebooku w maju 2024 roku. Oto przegląd firm, które wyróżniły się w swojej działalności na tej popularnej platformie społecznościowej, z analizą wskaźników takich jak liczba fanów, wzrost ich ilości, aktywność postów, a przede wszystkim liczba interakcji odzwierciedlająca efektywność ich działań komunikacyjnych.

Liderzy w zaangażowaniu odbiorców

Eko-Okna S.A. zdominowało scenę z najwyższą liczbą interakcji, osiągając 3.1 tys., co świadczy o silnym zaangażowaniu ich społeczności i skuteczności publikowanych treści. Jest to również awans w porównaniu do zdobytego w kwietniu drugiego miejsca w naszym zestawieniu. 

Na drugim miejscu znajduje się marka KRISHOME, która osiągnęła niewiele niższy wynik interakcji niż lider zestawienia – 3 tys. Gratulujemy awansu z zajmowanego w kwietniu 10 miejsca w zestawieniu. Marka wyróżnia się również największą liczbą komentarzy – aż 634.

Na podium stanęła również marka Drutex, która osiągnęła 2.5 tys. interakcji., jest to awans o jedno oczko w zestawieniu w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Posty marki były najczęściej udostępnianie przez obserwujących (555 udostępnień), co świadczy o tym że fani utożsamiają się z wpisami firmy. 

Wzrost liczby fanów

W kategorii wzrostu liczby fanów, KRISHOME osiągnęło największy sukces, zdobywając 6.6 tys. nowych obserwujących, co jest wyjątkowe na tle branży. To pokazuje, jak efektywne mogą być odpowiednio zaplanowane działania promocyjne i interaktywne. Z kolei VELUX (PL), mimo posiadania już imponującej bazy 899 tys. fanów, zwiększyło swoje grono o kolejne 1.5 tys. nowych obserwujących.

Analiza ilości publikacji

Wszystkie analizowane firmy utrzymywały stałą aktywność na Facebooku, publikując od 9 do 25 postów miesięcznie. Warto zwrócić uwagę, że wszyscy liderzy zestawienie opublikowali dokładnie taką samą ilość postów – 25. Można wyciągnąć z tego wniosek, iż w tej branży należy publikować prawie codziennie aby osiągnąć konkurencyjne wyniki.

Podsumowanie

Majowa analiza działalności producentów okien na Facebooku pokazuje, że efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych wymaga więcej niż tylko regularnego postowania, choć jest ono bardzo ważne. Firmy, które łączą wysoką jakość treści z strategicznym podejściem do komunikacji, takie jak Eko-Okna i KRISHOME, osiągają znacznie lepsze wyniki w angażowaniu swoich fanów. Pomimo dużych baz fanów, kluczowe jest ciągłe dostosowywanie strategii do zmieniających się preferencji i oczekiwań odbiorców, co może prowadzić do znacznego zwiększenia zaangażowania i lojalności klientów.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].