Analiza styczniowej aktywności producentów wód mineralnych na Facebooku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) postanowił przyjrzeć się, jak producenci wód mineralnych wykorzystywali Facebooka do komunikacji z odbiorcami w pierwszym miesiącu 2024 roku. Skupiliśmy się na kluczowych wskaźnikach takich jak liczba fanów, wzrost liczby fanów, liczba postów, a przede wszystkim na liczbie interakcji. 

Ranking najbardziej aktywnych mediów na Facebooku:

Primavera zdecydowanie prowadzi w stawce z liczbą interakcji wynoszącą 1.8 tys., przy stosunkowo niewielkiej liczbie postów (11). Ta marka posiada jedną z najliczniejszych grup odbiorców – 52 tys..

Kinga Pienińska zajmuje drugie miejsce z 1.3 tys. interakcji, mimo znacznie mniejszej liczby fanów niż lider zestawienia (4,6 tys.). Marka mimo opublikowania niewielkiej ilości postów – 4, uzyskała wynik 1.1 tys. polubień oraz 63 komentarzy.

Alcalia plasuje się na trzecim miejscu z 882 interakcjami. Zaskakujące jest to, że marka zdobyła miejsce na podium mimo publikacji tylko jednego postu i liczbie fanów na poziomie 1.8 tys.

Najbardziej aktywne profile 

Najbardziej aktywną marką była Muszynianka, która opublikowała 36 postów i znalazła się na czwartym miejscu w naszym ogólnym rankingu. Wyróżnić również możemy firmy: Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka (18), Jantar Wody Mineralne (13) oraz Primavera z 11 postami.

Najwięcej komentarzy, aż 246, osiągając na tym polu zdecydowane prowadzenie osiągnęła Wysowianka – naturalna woda mineralna. Pod tym względem wyróżnić możemy Alcalia z 95 komentarzami, Kinga Pienińska (63) i Primavera (55).

Podsumowanie:

Analiza komunikacji producentów wód mineralnych na Facebooku w styczniu 2024 r. ukazuje, że kluczem do sukcesu nie zawsze jest aktywność, ale różne czynnik wpływające na odbiorców.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].