Analiza wrześniowej aktywności firm ubezpieczeniowych na Facebooku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Wrzesień przyniósł również zauważalne zmiany w komunikacji firm ubezpieczeniowych na Facebooku. Nasi specjaliści z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzeli się dokładnie tym krok po kroku. Która firma ubezpieczeniowa była najbardziej aktywna? A która z nich zdobyła najwięcej interakcji?

Ranking najbardziej angażujących firm ubezpieczeniowych na Facebooku

Nationale-Nederlanden awansowało na 1 miejsce w rankingu z zajmowanego w sierpniu 4 miesjca.  Z wynikiem 5.5 tys. interakcji oraz 19 postów w ciągu miesiąca. Wyróżnili się również liczbą udostępnień, która wyniosła 150, osiągając na tym polu solidne prowadzenie.

W kontekście jakości komunikacji, Wiener zasłużyło na szczególną uwagę, zdobywając 3.6k interakcji przy jedynie 12 tys. fanów. To dowód na to, że ilość fanów nie zawsze idzie w parze z zaangażowaniem społeczności.

LINK4, mimo że posiadał mniej postów niż Nationale-Nederlanden, osiągnął 3.1 tys. interakcji, zajmując trzecie miejsce w naszym zestawieniu.

Najbardziej aktywne profile

Jeśli chodzi o aktywność, PZU z 39 postami w ciągu miesiąca zdecydowanie wskazało swoją dominującą obecność. W ślad za nimi podążali InterRisk Polska oraz CUK Ubezpieczenia z 28 postami.

Jeśli mówimy o interakcjach, to na polu komentarzy LINK4 zaskoczyło wszystkich, zgromadzili oni 1.5 tys. komentarzy. W tej kategorii wyróżniają się również Beesafe (358 komentarzy), Compensa Polska (316) i PZU z 308 komentarzami.

Podsumowanie

We wrześniu 2023, w świecie firm ubezpieczeniowych na Facebooku, wyraźne prowadzenie objęły Nationale-Nederlanden, Wiener oraz LINK4. Ich efektywne strategie angażowania społeczności oraz odpowiednie taktyki komunikacyjne pozwoliły im osiągnąć znaczące sukcesy w środowisku social media. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].