Analiza wrześniowej aktywności medialnej na Facebooku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Wrzesień, tradycyjnie miesiąc powrotów i wzmożonej aktywności, nie tylko w sferze edukacji, ale także w mediach społecznościowych. Eksperci z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) zagłębili się w liczby i trendy, tym razem na Facebooku. Jakie media wykazały się największą aktywnością oraz skutecznością w komunikacji w wrześniu 2023?

Ranking najbardziej aktywnych mediów na Facebooku:

Goniec.pl nie pozostawił wątpliwości, kto prowadzi w rankingu. Ze zgromadzonymi imponującymi 2.3 milionami interakcji i 1.6 tys. postów w ciągu miesiąca, stali się niekwestionowanymi liderami. Dodatkowo uzyskali największą liczbę udostępnień 248 tys., wyższą o 44% niż zajmujący w tym zestawieniu drugie miejsce Super Express.

Natomiast TVP Sport zajął godne uwagi drugie miejsce z 1.6 milionami interakcji. Mimo niższej liczby postów, 454 w skali miesiąca, osiągnęli bardzo dobry wynik, świadczący o jakości ich treści.

TVN24, chociaż posiadał taką samą liczbę fanów jak Goniec.pl (1.6 miliona), zanotował o 40% mniej interakcji (1.4 miliona), plasując się na trzecim miejscu rankingu.

Najbardziej aktywne profile

Pod względem TVN24 z 2.2 tys. postów wyraźnie zaznaczył swoją obecność w analizowanym miesiącu. Tuż za nim plasują się Onet (2 tys.) oraz Na Temat z 1.9 tys. postów.

Zaskakujące były komentarze. Goniec.pl zgromadził najwięcej komentarzy, aż 689 tys., osiągając na tym polu pewne prowadzenie. TVN24 z 315 tys. i Super Express z 252 tys. komentarzy dopełniają podium.

Podsumowanie:

We wrześniu 2023 roku, w świecie mediów na Facebooku, prym wiodły Goniec.pl, TVP Sport oraz TVN24. Ich strategie angażowania społeczności oraz regularne publikacje przyniosły im znaczącą przewagę w komunikacji w sieci.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].