Analiza wrześniowej aktywności producentów samochodów na Instagramie

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

We wrześniu 2023 r. analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) dokonali głębokiej analizy działań producentów samochodów na Instagramie. Kto okazał się liderem w zakresie interakcji i jak prezentowały się profile pozostałych producentów?

Ranking producentów samochodów na Instagramie we wrześniu 2023

BMW znacząco wyprzedzili konkurencję, zgromadzili imponującą liczbę 11 tys. interakcji. Z 25 postami w ciągu miesiąca, BMW nie tylko stało się niekwestionowanym liderem, ale także zwiększyło liczbę interakcji o 1,5 tys. w porównaniu do poprzedniego miesiąca przy utrzymaniu takiej samej ilości publikacji.Z kolei Mercedes-Benz uplasował się na drugim miejscu z 6.4 tys. interakcji. Mimo zwiększonej liczby publikacji, ilość interakcji nie zmieniła się znacząco – wzrost o 400 interakcji przy dotykowych 8 publikacjach.Volvo mimo relatywnie niższej liczby fanów – 40 tys. uzyskało wynik 4.7 tys. interakcji. Jego działania przyniosły mu trzecie miejsce w zestawieniu, wyprzedając takie marki jak Toyota, Porsche czy Alfa Romeo.Najbardziej aktywne profile producentów samochodówVolvo było najbardziej aktywnym producentem w analizowanym miesiącu z 57 postami. Mercedes-Benz z 34 postami oraz Ford z 32 postami również wyróżniły się pod względem liczby publikacji.Największą liczbę komentarzy, aż 227, zgromadziła Toyota osiągając na tym polu zdecydowaną przewagę. Drugie miejsce pod względem ilości komentarzy zdobył Mercedes-Benz (75), a trzecie KIA (53).PodsumowanieWe wrześniu 2023 roku, pod względem aktywności na Instagramie, prym wiodły głównie BMW, Mercedes-Benz oraz Volvo. Te trzy marki samochodowe nie tylko były najbardziej aktywne, ale także skutecznie angażowały swoją społeczność w komunikacji na platformie.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].