Analiza wrześniowej aktywności uczelni wyższych na Facebooku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

We wrześniu 2023 r. zespół Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) poddał analizie komunikację uczelni wyższych na platformie Facebook. Która uczelnia zdobyła tytuł lidera pod względem interakcji? Jakie miejsce zajęły pozostałe instytucje?

Ranking uczelni wyższych na Facebooku we wrześniu 2023

Wojskowa Akademia Techniczna wyróżniła się na tle konkurencji, osiągając imponujące 5.4 tys. interakcji. Mając 48 postów w ciągu miesiąca, Akademia nie tylko objęła prowadzenie, ale awansowała z zajmowanego w sierpniu 13 miejsca odnotowując wzrost interakcji o 92%.KUL uplasował się na solidnym drugim miejscu z wynikiem 5.2 tys. interakcji, z imponującą liczbą 159 publikacji w ciągu miesiąca, świadczącą o dużym zaangażowaniu w komunikację z fanami.Politechnika Bydgoska, z wynikiem również 5.2 tys. interakcji, ale z niższą liczbą postów, zajęła trzecie miejsce.Uniwersytet Jagielloński, mimo znacznej liczby fanów – 98 tys., zdobył 4.9 tys. interakcji, plasując się na czwartym miejscu w rankingu, tuż za podium.Najbardziej aktywne profile uczelni wyższychNajaktywniejszą uczelnią pod względem liczby postów była Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, z publikacjami. KUL z 159 postami oraz Politechnika Białostocka z 118 postami również zasłużyły na wyróżnienie w tej kategorii.Natomiast najwięcej komentarzy zgromadził profil Uniwersytety SWPS – aż 531, osiągając wyraźną przewagę w tym obszarze. Drugie miejsce pod względem ilości komentarzy zdobyła Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego – Uczelnia (295), a trzecie miejsce przypadło Akadami Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu (232).PodsumowanieWe wrześniu 2023 roku, na platformie Facebook, w kategorii uczelni wyższych, szczególną aktywność i skuteczność w angażowaniu społeczności wykazały Wojskowa Akademia Techniczna, KUL oraz Politechnika Bydgoska. Te instytucje edukacyjne efektywnie wykorzystały potencjał komunikacji na tej platformie, wyróżniając się spośród innych uczelni w Polsce. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].