Analiza wyników komunikacji Banków Spółdzielczych na Facebooku – Czerwiec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia raport dotyczący skuteczności komunikacji banków spółdzielczych na Facebooku w czerwcu 2024 roku. Skupiliśmy się na analizie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze i udostępnienia, jako kluczowych wskaźników zaangażowania odbiorców.

Liderzy Zaangażowania

Bank Spółdzielczy w Limanowej wyróżnia się największym zaangażowaniem, osiągając 1.7 tys. interakcji przy wysokiej częstotliwości publikacji (47 postów). Wzrost liczby fanów o 48 osób wskazuje na efektywną strategię przyciągania nowych obserwatorów, bank posiada bazę 2 tys. fanów.

Tuż za liderem znajduje się Bank Spółdzielczy w Szczytnie, który zajął drugie miejsce z 1.6 tys. interakcjami. Publikując 28 postów (publikując o 19 postów mniej niż lider), osiągnął 1.1 tys. reakcji, 78 komentarzy i 307 udostępnień.

Bank Spółdzielczy w Żaganiu pokazuje, że nawet mniejsze instytucje mogą skutecznie angażować swoją społeczność, posiadają oni bazę fanów na poziomi 649 odbiorców. Ich 33 posty zdobyły 1.5 tys. interakcji i największą liczbę udostępnień (aż 557), spośród wszystkich analizowanych banków. Ten wynik podkreśla ich umiejętność wzbudzania reakcji i prowadzenia zaangażowanych dyskusji.

Analiza aktywności i liczba udostępnień

Największą aktywność w czerwcu wykazał Bank Spółdzielczy w Limanowej, który osiągnął również najwyższe zaangażowanie – w ubiegłym miesiącu opublikował 47 postów na swoim koncie. Na drugim miejscu pod względem liczby postów był Bank Spółdzielczy w Koronowie z 42 postami, a na kolejnych miejscach znalazły się: Bank Spółdzielczy w Gnieźnie z 39 postami, Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu z 38 postami, oraz Bank Spółdzielczy w Żaganiu i GBSBank z 33 postami. 

Jeśli chodzi o liczbę udostępnień na Facebooku w czerwcu to wyróżnić należy Bank Spółdzielczy w Żaganiu, który uzyskał aż 557 udostępnień. Wysokim ich wskaźnikiem mogą pochwalić się również Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS (347 udostępnień), Bank Spółdzielczy w Gnieźnie (328 udostępnień), Bank Spółdzielczy w Szczytnie (307 udostępnień), Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie (261 udostępnień), Bank Spółdzielczy w Płońsku (251 udostępnień).

Podsumowanie

Analiza wyników komunikacji na Facebooku wśród banków spółdzielczych w czerwcu 2024 r. pokazuje, że aktywność na platformie oraz umiejętność angażowania odbiorców mają bezpośredni wpływ na aktywność i zaangażowanie fanów. Banki, które skupiają się na regularnym publikowaniu interesujących treści i interakcjach z użytkownikami, osiągają lepsze wyniki, budując silną i zaangażowaną społeczność online.

Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz, które pomagają zrozumieć dynamikę i skuteczność komunikacji cyfrowej w różnych sektorach rynku.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].