Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia analizę komunikacji marek kosmetycznych na Facebooku w lipcu 2024 roku. Nasza analiza opiera się na liczbie interakcji, która obejmuje reakcje, komentarze oraz udostępnienia postów – kluczowe wskaźniki zaangażowania społeczności. Jakie marki kosmetyczne zdołały osiągnąć najlepsze wyniki?
Liderzy zaangażowania
Wella zdobyła pierwsze miejsce w naszym rankingu z imponującym wynikiem 9,9 tys. interakcji. Mimo spadku liczby fanów o 1,1 tys. i niskiej aktywności (12 postów), marka ta pokazała, że jej komunikaty mogą przynieść znakomite rezultaty. Wella wyróżnia się największą liczbą reakcji (8,5 tys.) oraz dużą liczbą fanów (2.3 M), co potwierdza jej silną pozycję na rynku.
Tuż za liderem miejsce drugie zajął Semilac (PL) z liczbą 9,4 tys. interakcji. Marka może pochwalić się wzrostem liczby fanów o 4,1 tys., których przyciągnęły 33 nowe posty opublikowane w lipcu. Semilac (PL) skutecznie przyciąga uwagę i angażuje swoją społeczność, co widać po wysokiej liczbie komentarzy (253) i udostępnień (234).
AVON Polska zamyka podium z wynikiem 8,3 tys. interakcji. Mimo spadku liczby fanów o 381 osób, posiada ona solidną liczbę fanów (780 tys.). Marka utrzymuje silną pozycję na Facebooku dzięki 17 postom, które wygenerowały 6.2 tys. reakcji, 618 komentarzy oraz 739 udostępnień.
Warto wyróżnić również markę SUPER-PHARM Poland, która mimo posiadania o połowę mniejszej liczby fanów (358 tys.) niż zajmujące drugie i trzecie miejsce w zestawieniu marki osiągnęła liczbę interakcji na poziomie 7.1 tys. przy publikacji 56 postów.
Aktywność a zaangażowanie
Inglot wyróżnia się największą liczbą postów (59) w lipcu, co pozwoliło marce zgromadzić 1.4 tys. interakcji przy bazie fanów na poziomie 832 tys.. Pod względem ilości publikacji możemy wyróżnić również wspomnianą markę SUPER-PHARM Poland (56 postów i 7.1 tys. interakcji), a także marki Vianek (46 postów i 147 interakcji), Herbs – naturalne kosmetyki od farmaceutów (45 postów i 610 interakcji), Bath & Body Works Polska (44 posty i 1.1 tys. interakcji) oraz NYX Professional Makeup Polska (44 posty i 94 interakcje).
Dane te pokazują, że kluczem do sukcesu jest nie tylko częstotliwość publikacji, ale przede wszystkim jakość treści i odpowiednie dostosowanie ich do odbiorców, a także tworzenie skutecznych kampanii w mediach społecznościowych.
Podsumowanie
Lipcowa analiza komunikacji marek kosmetycznych na Facebooku pokazuje, że sukces w mediach społecznościowych zależy zarówno od regularności, jak i jakości publikowanych treści. Wella, Semilac (PL) i AVON Polska zdominowały nasz ranking dzięki skutecznym strategiom angażowania swoich fanów.
Zachęcamy do śledzenia naszych kolejnych analiz, które dostarczają cennych informacji na temat skuteczności komunikacji w różnych sektorach rynku.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].