Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował raport dotyczący skuteczności komunikacji banków spółdzielczych na Facebooku w lipcu 2024 roku. Nasza analiza skupia się na liczbie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze i udostępnienia – kluczowe wskaźniki zaangażowania odbiorców.
Liderzy Zaangażowania
W lipcu 2024 roku pozycję lidera przejął Bank Spółdzielczy w Szczytnie, jest to awans z zajmowanego w czerwcu drugiego miejsca w naszym zestawieniu. Bank opublikował 25 postów, które zdobyły 1,6 tys. interakcji, powtarzając swój wynik z poprzedniego miesiąca, co może świadczyć o stałym i równomiernym angażowaniu swoich odbiorców.
Drugie miejsce przypadło Bankowi Spółdzielczemu w Limanowej, który, mimo spadku na drugą pozycję, utrzymał wysoki poziom zaangażowania z 1,5 tys. interakcji. Bank ten kontynuuje swoją strategie opartą o wysoką aktywność, publikując 48 postów – najwięcej spośród analizowanych banków. To potwierdza ich zdolność do utrzymania uwagi swoich fanów, mimo dużej konkurencji.
Na trzecim miejscu znalazł się Bank Spółdzielczy w Raciążu, który z wynikiem 1,1 tys. interakcji awansował o dwa oczka w zestawieniu w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Bank ten opublikował 27 postów, które uzyskały 651 reakcji, 85 komentarzy i 216 udostępnień.
Analiza aktywności
Pod względem aktywności, jak wspomniano, Bank Spółdzielczy w Limanowej wykazał się największą liczbą postów – 48, co przełożyło się na solidny poziom interakcji. Wysoką i regularną aktywność utrzymały również KDBS Bank (40 postów), Bank Spółdzielczy w Gnieźnie (37 postów) oraz banki Limes Bank Spółdzielczy, Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu i Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim, które opublikowały po 35 postów.
Analiza ilość komentarzy
W lipcu największą ilość komentarzy uzyskał Bank Spółdzielczy w Zgierzu, aż 120. Co ciekawe, bank uzyskał je przy stosunkowo niskiej liczbie interakcji – 448 i publikacji 19 postów. Pod względem liczby komentarzy możemy wyróżnić również Bank Spółdzielczy w Nowej Woli (98 komentarzy), Nicolaus Bank (96 komentarzy), Bank Spółdzielczy w Raciążu (85 komentarzy), naturoBank (83 komentarzy), Bank Spółdzielczy w Więcborku (81 komentarzy).
Podsumowanie
Lipcowa analiza pokazuje, że banki spółdzielcze w Polsce skutecznie wykorzystują Facebooka do budowania zaangażowania i interakcji z klientami. Bank Spółdzielczy w Szczytnie i Bank Spółdzielczy w Limanowej ponownie udowodniły, że regularna i dobrze przemyślana komunikacja przynosi wymierne efekty. Również mniejsze banki, jak Bank Spółdzielczy w Raciążu czy Bank Spółdzielczy w Nowej Soli, pokazują, że mogą konkurować z większymi podmiotami dzięki skutecznej strategii.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w sektorze bankowym oraz w innych branżach.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].