Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował szczegółowy raport dotyczący aktywności producentów okien na Facebooku w lipcu 2024 roku. W naszym raporcie szczególną uwagę zwróciliśmy na liczbę interakcji, kluczowy wskaźnik zaangażowania użytkowników, który odzwierciedla skuteczność komunikacji w mediach społecznościowych. Jak producenci okien radzili sobie w lipcu na Facebooku?
Największe zaangażowanie wśród producentów okien
W lipcu 2024 roku pierwsze miejsce pod względem liczby interakcji zdobyła firma KRISHOME. Osiągnęła imponujący wynik 7,6 tys. interakcji, co czyni ją liderem naszego zestawienia. Pomimo publikacji 28 postów, co jest umiarkowaną liczbą, strategia komunikacyjna KRISHOME skutecznie przyciąga i angażuje użytkowników. Profil tej firmy cieszy się również stałym wzrostem liczby fanów, który w lipcu wyniósł 602 osoby, dając łącznie 39 tys. obserwujących.
Drugie miejsce przypadło Eko-Okna S.A., które zgromadziły 5 tys. interakcji, jest to skok o dwa oczka w zestawieniu w porównaniu z czerwcem. Firma ta wyróżniała się największą liczbą postów wśród wszystkich analizowanych profili (39 publikacji), co może świadczyć o ich intensywnej i skutecznej strategii komunikacyjnej. Choć liczba fanów wzrosła tylko o 156 osób, Eko-Okna S.A. potrafiło przyciągnąć uwagę swoich odbiorców, co potwierdza wysoki poziom interakcji.
Trzecie miejsce zajęła Dobroplast – Fabryka okien PVC z wynikiem 4,6 tys. interakcji, jest to duży awans w zestawieniu, ponieważ w czerwcu firma plasowała się na 10 pozycji w rankingu. To kolejny przykład, że mniejsza liczba fanów (4,3 tys.) nie przeszkadza w osiąganiu wysokiego zaangażowania, jeśli treści są odpowiednio dopasowane do odbiorców. Dobroplast opublikował 13 postów, co okazało się wystarczające, by zmobilizować swoich fanów do aktywnego udziału.
Aktywność kontra efektywność
Najbardziej aktywną firmą była, zajmująca drugie miejsce w zestawieniu, firma Eko-Okna S.A (39 postów), a na drugim miejscu znajduje się lider zestawienia, firma KRISHOME, która opublikowała 28 postów. Warto jednak zauważyć, że nie zawsze liczba postów przekłada się na wysokie zaangażowanie. Bardzo aktywnymi firmami były również WIKĘD (27 postów), Kowalski okna (24 posty), REHAU Polska (21 postów), Studio Okien i Drzwi DOMO (20 postów), przy czym żadna z nich nie uplasowała się w czołówce zestawienia.
Wzrost liczby fanów
Pod względem wzrostu liczby fanów, wyróżnia się profil Wiśniowski, który zyskał aż 1,4 tys. nowych obserwujących, co może wskazywać na skuteczne kampanie marketingowe poza samym Facebookiem, na którym jego 11 postów uzyskało tylko 375 interakcji.
Podsumowanie
Lipiec 2024 roku pokazał, że sukces w komunikacji na Facebooku w branży okiennej zależy nie tylko od liczby fanów, ale przede wszystkim od jakości publikowanych treści i umiejętności angażowania odbiorców. Firmy takie jak KRISHOME i Eko-Okna S.A. świetnie radzą sobie w budowaniu aktywnych społeczności, co widać w wysokim poziomie interakcji. W przypadku innych marek, jak VELUX (PL) czy DRUTEX S.A., istnieje potencjał do poprawy strategii komunikacyjnych, by lepiej wykorzystać ich zasięgi.
Będziemy dalej śledzić, jak producenci okien rozwijają swoje działania na Facebooku i czy nadchodzące miesiące przyniosą zmiany w trendach i wynikach. Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz i dyskusji na temat strategii komunikacji w branży okiennej.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].