Analiza wyników komunikacji operatorów sieci komórkowych na Facebooku – styczeń 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszym raporcie Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzeliśmy się bliżej sektorowi telekomunikacyjnemu. Zbadaliśmy, jak operatorzy komórkowi angażują swoich odbiorców na Facebooku. Kluczowym wskaźnikiem naszej analizy była łączna liczba interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia).

Liderzy Zaangażowania

Nju mobile zdecydowanie przoduje w zakresie zaangażowania. W styczniu 2024 roku  zgromadzili 31 tys. interakcji. Tak imponującą liczbę udało im się osiągnąć przy publikacji zaledwie 14 postów. Pomimo niewielkiego spadku liczby fanów o 487 użytkowników, zdobyli ponad 26 tys. reakcji, co świadczy o silnej więzi ze społecznością.

Orange, mimo znaczącego spadku liczby obserwujących (-135 tys.), uplasował się na drugiej pozycji w naszym rankingu. Na profilu opublikowano 12 postów, które wywołały 19 tys. interakcji, w tym aż 15 tys. komentarzy. 

Ranking zamyka Mobile Vikings Polska, który osiągnął 14 tys. interakcji. W styczniu opublikował 13 postów, które łącznie udostępniono aż 315 razy. Marka zbudowała silną społeczność w mediach społecznościowych, o czym świadczy 141 tys. fanów na Facebooku.

Aktywność na profilach

Najbardziej aktywną siecią komórkową w styczniu okazał się Plus, który opublikował 25 postów (łącznie zdobyły one 8,2 tys. interakcji). Tuż za nim znajduje się Plush z 20 postami i łączną liczbą interakcji na poziomie 8.6 tys. 

Biorąc pod uwagę przyrost obserwujących na Facebooku, najbardziej wyróżnia się Mobile Vikings Polska – 1,4 tys. nowych fanów. Kolejne miejsca należą do Premium Mobile (46 nowych fanów) oraz lajt mobile (7 nowych fanów). Pozostałe profile biorące udział w naszym badaniu w styczniu 2024 roku zanotowały znaczące spadki liczby obserwujących.

Podsumowanie

Styczeń 2024 r. pokazał, że w telekomunikacji na Facebooku kluczem do sukcesu jest nie tylko regularność postów, ale przede wszystkim ich jakość i zdolność do budowania relacji z odbiorcami. Bardzo ważne jest dostosowanie strategii marketingowej do grupy odbiorców na której najbardziej nam zależy.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].